مسکن مهر گلشهر ارومیه در سیلگاه بنا شده است / بارش شدید باران در مسکن مهر سایت ایثار می تواند منجر به بروز فاجعه شود

مسکن مهر گلشهر ارومیه در سیلگاه بنا شده است / بارش شدید باران در مسکن مهر سایت ایثار می تواند منجر به بروز فاجعه شود

نادر قاضی پور در گفت و گو با ندای ارومیه، با اشاره به وضعیت مسکن مهر ارومیه اظهار کرد: متاسفانه در تخصیص مساکن مهر ارومیه عدالت رعایت نشد؛ خانه های کسانی که کارکنان ادارات قدرتمندتر و نظارتی بودند در آزادگان و مولوی بنا شد و افراد ضعیف تر در مکان های نامناسب ساکن شدند.

وی افزود: کارکنان صدا سیما را که قشر بعدی بودند در گلشهر اسکان دادند، دره را پر کردند و در سیلگاه برایشان خانه ساختند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: به اقشار ضعیف جامعه و فقرا در شهرک ایثار خانه دادند که آن جا خطر رانش وجود دارد و باران ۵۰۰ میلیمی متری می تواند به رانش و فاجعه انسانی ختم شود؛ متاسفانه برای تثبیت، بتن ریزی، خاک برداری و نگهداری این مکان هیچ هزینه ای صرف نکردند.

قاضی پور ابراز داشت: مسکن مهر شهرک گلمان هم مخصوص ضعیف ترین قشر جامعه بود که البته خوشبختانه با توجه استقرار شهرداری در آن مکان از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: قرار بود مسکن مهر در بافت فرسوده احداث شود که به هنگام زلزله مشکلی پیش نیاید اما متاسفانه کار را به نحوی پیش بردند که نه تنها مشکل بافت فرسوده حل نشد بلکه مشکلات جدیدی نیز در ارومیه ایجاد شد.

قاضی پور خاطرنشان کرد: متاسفانه در ساخت مساکن مهر ارومیه نظام مهندسی درست نظارت نکرد و پیمان کارها خوب عمل نکردند و اکنون امیدواریم هر چه سریع تر شهرداری، اداره کل تعاون و رفاه، راه و شهرسازی و نظام مهندسی که همه مسئول هستند فکری به حال وضعیت نابسامان مسکن مهر ارومیه بکنند.

انتهای پیام/