مسئولان بسترها را برای برگزاری پیاده‌روی اربعین فراهم کنند

مسئولان بسترها را برای برگزاری پیاده‌روی اربعین فراهم کنند

به گزارش ندای ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی این شهرستان، اظهار داشت: مسئولان و دست‌اندرکاران به طور کلی سازمان‌های فعال در این زمینه برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آئین پیاده‌روی اربعین همت کنند و ملزومات مورد نیاز را در این زمینه فراهم کنند.

وی بر لزوم فراهم آوردن امکاناتی نظیر وسایل حمل و نقل، اقامتگاه، تغذیه و … تاکید کرد و ادامه داد: مردم میهمان ‌نواز عراق در طول سال‌های گذشته به بهترین شکل از زائران استقبال کرده‌اند ولی کشور ما هم باید سهم خود را در این زمینه ایفا کند و با همه توان نهادهای مختلف به این موضوع ورود پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین به معنای واقعی کلمه تجلی وحدت و همدلی در بین مسلمانان است، اضافه کرد: بنابراین این حرکت منسجم، میلیونی و گسترده پیام‌های زیادی را برای ملت‌های دوست همچنین دشمنان نظام اسلامی به دنبال دارد و باید از آن درس‌های بزرگی گرفته شود.

قریشی با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنباال مطرح کردن برجام موشکی هستند؛ اظهار داشت: ولی ملت ما سر اقتدار دفاعی، نظامی و موشکی‌شان حاضر به مذاکره نیستند، و با همه توان از داشته‌های خود در این زمینه دفاع خواهند کرد.

وی با اشاره به فتنه‌ و اتفاقی که هفته گذشته و در یکی از مناطق ارومیه رخ داد، گفت: مسئولان با این موضوع به صورت هوشمندانه و با آگاهی برخورد کرده و تصمیم‌های منطقی بگیرند تا راه برای هر گونه سوءاستفاده بسته شود و اتحاد مردم این خطه آسیب نبیند.

امام جمعه ارومیه مشکلات کشاورزان و باغداران استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئولان باید برای فروش محصولات آنها اهتمام کرده و در این زمینه برنامه‌‌ریزی داشته باشند چرا که شاهد هستیم برخی افراد در خرید محصولات کشاورزان جانب انصاف را رعایت نمی‌کنند.