لزوم ترویج گفتمان انقلابی گری در جامعه/همایش شکوه هجرت در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار می شود

لزوم ترویج گفتمان انقلابی گری در جامعه/همایش شکوه هجرت در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بی شک نقش بسیج در عراق، یمن و سوریه بر کسی پوشیده نیست چون حرکت بسیج سبب نابودی گروه تروریستی داعش در منطقه شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج الگویی برای جهان اسلام به شمار می رود تصریح کرد: امید است که این حرکت در دنیا به الگوی بی بدیل تبدیل شود و مردم خاورمیانه و مسلمانان با حرکت مردمی در برابر دشمنان بایستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نقش بسیج در محرومیت زدایی و حرکت و تفکر جهادی بر کسی پوشیده نیست افزود: خوشبختانه هم اکنون نیروهای بسیج توانسته است که قسمتی از مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته بسیج با سال های گذشته تفاوت هایی دارد بیان کرد: امسال مصادف با برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزا شهید با پنج اجلاسیه است که تعدادی از آنها در هفته بسیج برگزار می شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه باید نقش و جایگاه بسیج در عرصه های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و نهضت خدمت رسانی در جامعه تبیین شود گفت: در زلزله اخیر کرمانشاه، نیروهای ارتش، سپاه و بسیج نهضت خدمت رسانی خود را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه سیاست هفته بسیج امسال توجه به رویکرد مسجدمحوری است اظهار کرد: بی شک مسجد در صدر اسلام از اهمیت فراوانی برخورده بوده و نبی مکرم اسلام(ص)، فعالیت های سیاسی و اجتماعی خویش را در آنجا انجام می دادند و حتی قضاوت های ایشان از مسجد صورت می گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به وجود سه هزار و ۹۶۷ مسجد شیعه و سنی در استان افزود:بی تردید مساجد محور دینی بوده و فعالیت های اعتقادی در آنجا انجام می شود و در این رابطه، امسال از بین مساجد سطح استان تعداد ۲۵۵ مسجد محوری مشخص شده که کارهای سیاسی، فرهنگی و عام المنفعه در آنجا صورت می گیرد.

وی با تاکید بر ترویج”گفتمان انقلابی گری”در جامعه بیان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه لزوم”انقلابی گری” تاکید کرده اند بنابراین باید بیش از پیش این موضوع را ترویج داد چون با روحیه انقلابی می توان مشکلات را حل کرد.

وحیدی به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی، برگزاری همایش”شکوه هجرت”به منظور تجلیل از جهادگران تمامی شهرستان ها، ویزیت رایگان بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، برگزاری یادواره شهدای دانشجو و تجلیل از مبتکران و مخترعان علمی بسیج پیش بینی شده است.

وی به برگزاری اجلاس فرهنگ و آموزش در راستای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان اشاره کرده و اظهار داشت: در این رابطه اجلاس روحانیت، ایثارگران و بانوان نیز در آینده نزدیک برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری اجلاس باشکوه شهدای روحانیت شیعه و سنی در روز هفتم آذر ماه در حسینیه اعظم ارومیه خبر داد و افزود: همچنین روز هشتم آذر ماه تجلیل از پیرغلامان، روز نهم آذر اجلاس ایثارگران و روز ۱۲ آذر ماه نیز اجلاسیه و اختتامیه کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان با حضور پنج هزار نفر برگزار می شود.

وی با اشاره به پروژه های هفته بسیج تصریح کرد: در این رابطه پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در استان افتتاح شده و در این رابطه نیز ۳۱ پروژه در هفت شهرستان پیش بینی شده است.

وحیدی با بیان اینکه ۱۵ باب مسجد در روستاهای محروم ساخته می شود افزود: از سوی دیگر ساخت هفت خانه عالم در سه شهر پلدشت، مهاباد و ارومیه، احداث غسالخانه در پلدشت و اشنویه، ساخت سرویس های بهداشتی در بوکان و اشنویه، ۶ پروژه آبرسانی در روستاهای محروم تکاب، چالدران و خوی، پرورش دام سنگین در شوط و سردشت و دو پروژه پرورش قارچ و بلدرچین برای افتتاح پیش بینی شده است.

انتهای پیام/