طراحی بازی با عنوان «مدافعان آسمان» توسط جوانان خویی

طراحی بازی با عنوان «مدافعان آسمان» توسط جوانان خویی

رامین جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار کرد: به عنوان یک بازی‌ساز ایرانی ضمن اینکه برای سوق پیدا کردن جوانان کشورم به سمت سرگرمی‌های بومی و سالم دغدغه دارم مایل بودم که شهدای سلحشور نیروی هوایی را به جوانان معرفی کنم.

وی با بیان اینکه در هوانیروز کشورمان خلبانان پر آوازه‌ای وجود داشت که در زمان دفاع مقدس با پروازهای رعد آسای خود خواب خوش را به چشم ژنرال‌های کار کشته نیروی هوایی عراق حرام کرده بودند، همچنین بارها پیشنهادهای وسوسه‌انگیز از کشورهای مختلف دریافت می‌کردند ولی در داخل کشورمان ماندند و از حریم هوایی ایران اسلامی حراست کردند ضمن اینکه در حین شهادت بدون هیچ گونه همراه و تکیه‌گاه جان به جان آفرین تسلیم کرده و هنگام سقوط شرایط دردناکی را متحمل می‌شوند، افزود: بنابراین فضای بازی و بازی‌های رایانه‌ای بهترین بستر برای معرفی کردن این قشر گمنام است.

وی اضافه کرد: بنابراین یک بازی سه بعدی برای معرفی شهیدان هوانیروی ارتش و سپاه طراحی کردیم و این بازی بر روی نقشه غرب کشورمان برنامه‌ریزی شده و عملیات غرورآفرین «اچ ۳» در آن طراحی شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوی با بیان اینکه بازی فوق به صورت رایگان در کافه بازار قابل تهیه و دانلود است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر این بازی را بر روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند.

جعفرزاده بازی‌سازی را در دنیا یک صنعت رشدیافته دانست و ضمن ابراز تاسف از مغفول ماندن این مقوله در ایران، گفت: در کشورمان ورود به این عرصه پرخطر بوده و برگشت سرمایه به سختی امکان‌پذیر است.

وی لازمه موفق شدن در این رشته را در اختیار داشتن توام سه تکنولوژی مبنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، هنر و رسانه همچنین صنعت انتشار دانست و گفت: ولی در کشورمان صنعت بازی‌سازی وجود ندارد و در دانشگاه‌ها به تازگی با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های ایرانی سه واحد درسی با عنوان «بازی‌سازی» راه اندازی می‌شود.

جعفرزاده در ادامه یکی از دلایل دیگر برای کم‌رونق بودن این صنعت در کشورمان را کمبود نیروی متخصص عنوان کرد و گفت: علاوه بر چالش نیروی انسانی یکی از مشکلات دیگر برای فعالیت در این عرصه مبحث اقتصادی است.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروز در جهان بازی را یک صنعت پول‌ساز قلمداد می‌کنند ولی در کشور ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده و به بازی و بازی‌ساز با حالتی تحقیرآمیز نگاه می‌کنند، اظهار داشت: بنابراین تا وقتی دیدگاه قاطبه مردم چنین است از بخش دولتی و خصوصی هیچ کس برای سرمایه‌گذاری در این زمینه رغبت نشان نمی‌دهد.

این استاد دانشگاه حمایت و سرمایه‌گذاری بر فعالیت‌های رایانه‌ای و بازی‌های اینترنتی را بسیار ضعیف یا در حد صفر دانست و خاطرنشان کرد: با همه بی‌مهری‌ها و ناملایمات سازمان سراج برای همراهی بازی‌سازها، افراد ایده‌پرداز و مبتکر پیشگام است.

انتهای پیام/