ریزگردهای نمک دریاچه ارومیه موجب ایجاد بیماری های ریوی می شود

ریزگردهای نمک دریاچه ارومیه موجب ایجاد بیماری های ریوی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، جواد آقازاده امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقشه راه دراز مدت، میان مدت و بلندمدتی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ترسیم شده است اظهار کرد: امید است که در یک بازه زمانی چهار ساله، تمامی مشکلات مثل زیرساخت ها حل شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه هم اکنون تجهیزات زیربنایی هتلینگ بیمارستانی در ارومیه به وجود آمده است تصریح کرد: خوشبختانه با این اقدام دسترسی مردم به خدمات درمانی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه سعی کرده است که زیرساخت های مورد نیاز درمانی را برای آینده ایجاد کند افزود: در این رابطه از خانه های عالم آغاز کرده و از سوی دیگر در ساختار نیروی انسانی که در مراکز روستایی و مراکز جامع شهری دارای مشکلاتی بود، برای چهار سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه نشینی ۴۵۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش قرار گرفت بیان کرد: بی شک وجود مشکلات در حاشیه شهرها، آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد و در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نخستین دانشگاه کشور است که به بحث حاشیه وارد شده است.

آقازاده گفت: از سوی دیگر تفاهم نامه ای با استانداری آذربایجان غربی به امضاء رسیده که در مسئله حاشیه نشینی کمک کنند و همچنین دانشگاه علوم پزشکی از موازی کاری در موضوع حاشیه نشینی با سایر دستگاه ها اجتناب کرده است.

وی با بیان اینکه ۱۸۳ خانه بهداشت در عرض یک سال در استان به بهره برداری رسیده است تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا دسترسی مردم در مناطق روستایی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه های نیمه تمام عرصه سلامت استان به ۶۵ تا ۹۰ درصد رسیده است افزود: این پروژه بزودی با حضور وزیر بهداشت و درمان افتتاح می شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه امسال هزار تخت بیمارستانی در استان افزوده می شود اظهار داشت: در این صورت این استان به سرانه کشوری نزدیک شده و به ۱.۶ تخت به ازای هزار نفر می رسد.

آقازاده با اشاره به اینکه بیمارستان زنان ارومیه از خرداد ماه آغاز شده و پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد گفت: پیش بینی می شود که این بیمارستان تا یک و نیم سال آینده افتتاح شود.

وی به بیمارستان آیت الله خویی اشاره کرد و افزود: در سال ۸۷ که این بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تحویل شد، دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که هم اکنون به ۸۵ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: در این رابطه تاکنون هشت میلیارد تومان دانشگاه علوم پزشکی، هشت میلیارد وزارت بهداشت و درمان، چهار میلیارد خیرین و دو میلیارد فرمانداری کمک کرده و علاوه بر آن، اخیرا نیز چهار میلیارد تومان دیگر مصوب شده که اگر تخصیص یابد، تا پایان سال افتتاح می شود.

وی با اشاره به مسئله بحران دریاچه ارومیه گفت: بی شک خشک شدن این دریاچه سبب به وجود آمدن ریزگردهای نمکی شده و در نتیجه بر روی سلامتی انسان تاثیر سو دارد چون سبب ایجاد بیماری های ریوی می شود.

انتهای پیام/