روزهای پایانی تصرف سرزمینی داعش در سوریه و عراق را شاهد هستیم/ بی‌توجهی به توصیه‌های مراجع دینی عامل شکست بارزانی بود/ همکاری نیروهای مسلح موجب استحکام امنیت در مرزهای کشور است

روزهای پایانی تصرف سرزمینی داعش در سوریه و عراق را شاهد هستیم/ بی‌توجهی به توصیه‌های مراجع دینی عامل شکست بارزانی بود/ همکاری نیروهای مسلح موجب استحکام امنیت در مرزهای کشور است

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، صبح امروز و در جریان دومین سفر استانی خود به مناطق مرزی کشور، در همایش دفاعی و امنیتی شمالغرب کشور، اظهار داشت: امنیت امروز کشور مدیون از خود گذشتگی‌های رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز صبر و پایداری خانواده‌های این عزیزان در طول سالیان متمادی است.

وی، افزود: با وجود تمام تهدیدات و توطئه‌های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، امروز شاهد سربلندی و اقتدار کشور در زمینه‌های مختلف هستیم که این امر با تمام توان از سوی تمام مسئولین ادامه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: طرح‌هایی که با راهبرد جدید ایالات متحده برای تضعیف ملت و انقلاب اسلامی در دست تهیه است، نخواهد توانست زمینه رشد و حرکت به‌سوی پیشرفت ملت و انقلاب اسلامی بکاهد.

وی، با تاکید بر درایت نیروهای مسلح با اتکا به فرامین فرمانده معظم کل قوا، بیان داشت: با قدرت و درایت فرمانده معظم کل قوا و نیروهای مسلح بازدارندگی دفاعی در برابر تهدیدات و توطئه های نظامی دشمن قدرت پیدا کردیم که امریکا و یارانش نیز به این آمادگی و قدرت بازدارندگی اذعان دارند.

سرلشکر باقری، همدلی دولت، مردم و نیروهای مسلح را رمز اقتدار ایران اسلامی نامید و گفت: تلاش دست‌اندرکاران عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و علمی در کشور تمام توطئه‌ها خنثی و سربلندی مردم تضمین می‌شود.

وی، اذعان داشت: دشمنان ما سرمایه‌گذاری زیادی در دوره‌های مختلف برای ناامن جلوه‌دادن سرزمین به خرج داده‌اند ولی در این میان سربلندی همیشگی برای نیروهای مسلح و مردم ایران اسلامی بوده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در خصوص تحولات اخیر منطقه، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر بیش از گذشته در منطقه شمال عراق اردو زدند و سرمایه‌گذاری کردند و گروهک‌های مختلف را تجهیز و ترغیب کردند تا امنیت موجود در مناطق مختلف مرزی ایران را تهدید کنند، اما این خیال برای آن‌ها موقتی و غیرقابل دسترسی است.

وی، اضافه کرد: با تلاش رزمندگان و همیاری مردم در این خطه به هیچ‌وجه نتوانستند اقدامی انجام دهند بلکه طی سال‌های اخیر اقدامات تعیین‌کننده و بزرگی برای امنیت منطقه انجام شده و امنیت منطقه در حد امنیت سایر مناطق کشور ارتقا داده شده است.

سرلشکر باقری، در خصوص شرایط موجود در منطقه شمالغرب، ابراز داشت: در اواخر دهه ۸۰ در شرایطی بودیم که بخش‌های زیادی از مرزهای آذربایجان‌غربی و کردستان در تصرف گروهک‌های تروریستی و اشرار بود و به‌عنوان سررزمین خودشان می‌دانستند و حتی استحکامات و مراکز آموزشی داشتند، اما امروز به پشتوانه نیروهای مسلح آماده و بصیرت مردمی شاهد ایستادگی در برابر هرنوع تهاجم و نفوذ از سوی دسیسه‌کاران هستیم.

وی، امنیت موجود را مدیون اراده جمهوری اسلامی و تلاش سپاه، ناجا، ارتش، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی و تمام زحمتکشان در این عرصه دانست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همکاری دولت و نیروهای مسلح در زمینه‌های سازندگی را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: دولت با طرح‌های اجرایی در زمینه‌های مختلف به‌دنبال سرمایه‌گذاری در مناطق و پیشرفت مردم منطقه است که نیروهای مسلح نیز در این طرح‌ها همکار و همیار دولت هستند.

وی، ادامه داد: زمینه لازم برای پیشرفت در عرصه‌های مختلف فراهم است و وظیفه دولت و بخش خصوصی و مسئولین است که از امنیت به نحو احسن برای توسعه و پیشرفت مردم مناتطق مختلف استفاده کنند.

سرلشکر باقری، همچنین بر لزوم آگاهی مردم در خصوص توطئه‌های جدید دشمنان در منطقه شمالغرب، اظهار داشت: توسعه تفکرات منجر به تکفیری و تروریستی ـ تکفیری از مسائل جلوه یابنده در سال‌های اخیر بود که اتاق فکر دشمنان نظام اسلامی و جبهه مقاومت این موارد را مطالعه و آسیب‌هایی را پیدا کردند و پروراندند و با ترغیب مردم موجب تشکیل گروه‌های تروریستی ـ تکفیری در سرزمین شدند.

این مسئول، شکل‌گیری داعش در سوریه و عراق را یکی از راه‌های نفوذ دشمن در میان مردم عنوان کرد و گفت: امید داشتند که با براندازی حاکمیت‌های مناطق و در اختیار گرفتن آن توسط تروریست‌های تکفیری و تجزیه کشورها بتوانند قدرت اسلام و وحدت جهان اسلام و قدرت محور مقاومت را تضعیف یا نابود کنند؛ اما خدا را شاکریم که در شرایطی در کنار هم هستیم که این توطئه‌ها با شکست‌های اساسی مواجه شده و نیروهای معاند با تلاش رزمندگان اسلام و هشیاری دولت‌ها و ارتش‌های کشورها و بسیج مردمی شکست‌های سنگینی متحمل شده‌اند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: روزهای پایانی تصرف سرزمینی داعش در سوریه را پشت سر می‌گذاریم. امروز سوریه در آستانه یک پیروزی بزرگ و استحکام‌بخشی به دولت و وضعیت سرزمینی است.

وی، خاطرنشان کرد: امروز دولت و نیروهای نظامی سوریه در حال تدبیر برای برخورد مناسب هستند که تمامیت ارضی کشور به طور کامل اعاده شود.

سرلشکر باقری، با بیان این نکته که در عراق نیز روزهای پایان عمر داعش در تصرف سرزمینی این کشور سپری می‌شود، تاکید کرد: در این کشور نیز عمر تصریف داعش بر محدوده سرزمینی عراقتا ۲ هفته دیگر به پایان می‌رسد.

وی، ابراز داشت: با وجود برچیده شدن تصرف سرزمین داعش در این کشورها، اما همچنان تفکر داعش باقی می‌ماند که باید مردم و مسئولین نسبت به این امر حساس بوده و شرایط را برای مقابله با چنین تفکراتی هموار سازند.

وی، اضافه کرد: شکل گیری تفکرات تکفیری مسئله‌ای نیست که با خاتمه تصریف سرزمینی خاتمه یابد بلکه به‌عنوان تفکر ادامه دارد و در این زمینه باید با حفظ هشیاری در تمام زمینه‌ها، مردم در کشور و منطقه شمالغرب از این آسیب‌ها به دور باشند و هشیار بمانند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تقویت ایمان قلبی و برجسته‌سازی اعتقادات بر مبنای اصول دینی را جزو اصلی‌ترین مسائلی عنوان کرد که می‌توان با تمسک به آن زمینه صلح و آرامش پاسدار را فراهم ساخت.

وی، گفت: توطئه اختلاف میان سنی و شیعه برای رنگ‌باختن همدلی میان مردم است. در این میان نقش علما و روحانیون برای مقابله با چنین تفکراتی برجسته‌تر از دیگر اقشار است.

سرلشکر باقری، در مورد توطئه همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق نیز خاطرنشان کرد: این امر بر اساس یک توطئه در شمال عراق از طریق همه‌پرسی مطرح شد ولی در اصل در تلاش برای ضربه به اسلام بودند.

وی، بیان داشت: درآمدهای نفتی برای اکراد در شمال عراق که بیشترین سهم آن نیز در حساب‌های شخصی بارزانی است زمینه توطئه‌های این فرد را هموار ساخت که با وجود مخالفت‌های شدید نخبگان و دیگر علما و روحانیون نخواست که اقدام عاقلانه‌ای انجام دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: تصرف مناطق دیگر عراق که جزو اقلیم نبودند و نیز رایزی برای برخورد با هرنوع مخالف در سطح اقلیم از دیگر مواری بود که زمینه فروپاشی حکومت بارزانی را فراهم آورد.

وی، ابراز داشت: با تمام امتیازات قانونی و غیرقانونی که بارزانی داشت بازهم قضیه همه پرسی را مطرح کرد که این باعث شد تا توطئه‌های استکباری پشت‌پرده این قضیه روشن شود.

سرلشکر باقری، اضافه کرد: دولت‌های منطقه و ایران اسلامی که خیرخواه بودند بارزانی را به عدم اجرای انی همه‌پرسی توصیه کردند اما با ترغیب صهیونیست‌ها این اقدام انجام شد و در نهایت نتیجه‌ای جز زوال وی نداشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نخبگان و مردم به‌طور قطعی پذیرفته‌اند و مسیر را از این فرد خاطی جدا کرده‌اند. این امر درسی برای عراق و همه منطقه خواهد بود که دل‌خوش کردن به توطئه‌های استکبار عاقبت خوشی ندارد.

وی، در مورد همه‌پرسی کردستان عراق و کناره‌گیری بارزانی این‌گونه نتیجه گیری کرد که توطئه همانند توطئه قبلی تکفیری‌ها مسئله‌ای نیست که به این سرعت خاتمه یابد و باید نسبت به این موضوع حساس بود.

سرلشکر باقری، در بخش پایانی سخنان خود، در مورد ضرورت وحدت و برقراری امنیت پایدار با همکاری تمام مجموعه‌های کشور بیان داشت: عوامل قوام‌دهنده وحدت ملی در جمهوری اسلامی مستحکم هستند که نظرسنجی‌ها در هیچ برهه زمانی نشان نداده که مردم در بخش‌های قومی و مذهبی میلی به جدایی داشته باشند.

وی افزود: در سراسر ایران اسلامی همه اقوام در پاسخ به نظرسنجی‌ها همواره ابتدا ایرانی مسلمان بودن خود و بعد از آن ترک، کرد، لر، بلوچ، شیعه و سنی بودن را مدنظر دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت امنیت در منطقه شمالغرب را با سپاه پاسداران دانست و همکاری ناجا و ارتش در کنار نهادها و دستگاه‌های مختلف دولتی را ضرورتی برای موفقیت سپاه در این مسیر عنوان کرد.

وی، اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری توسط دولت و نیروهای مسلح در روستاها و بخش‌های کم‌برخوردار را زمینه‌ساز همدلی مردم و مسئولین برشمرد و تاکید کرد: این فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی‌ها باید افزایش یابند تا مردم در هر شرایطی مسئولبین را همراه و همدم خود بدانند و به این ترتیب در شرایط مختلف همراه آن‌ها باشند.

انتهای پیام/