بیش از ۱۰۰ نقطه در ارومیه مستعد بروز فاجعه انسانی است / نگاه مادی به مساله ایمنی، جان مردم شهر را مورد خطر قرار داده

بیش از ۱۰۰ نقطه در ارومیه مستعد بروز فاجعه انسانی است / نگاه مادی به مساله ایمنی، جان مردم شهر را مورد خطر قرار داده

حسین پناهی در گفت و گو با ندای ارومیه، با اشاره به وقوع زمین لرزه روز گذشته، اظهار کرد: مناطق آسیب پذیر شهر در برابر زلزله و بلایای طبیعی باید به زودی بهسازی و نوسازی شود.

وی تصریح کرد: به جرات آسیب پذیرترین نقطه در بافت فرسوده ارومیه مجمتع مسکونی ۵۰۰ دستگاه واقع در خیابان شهید باهنر است که سعی کردیم نوسازی کنیم و الگوی سایر نقاط آسیب پذیر قرار دهیم که متاسفانه علی رغم تمام مشوق ها سرمایه گذاری برای این اقدام پیدا نشد و کار در مرحله مطالعاتی باقی ماند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، ابراز داشت: بیش از ۱۰۰ نقطه در ارومیه مستعد بروز فاجعه انسانی است که یکی از خطرناک ترین این نقاط یعنی مجتمع ۵۰۰ دستگاه ارومیه، جان نزدیک به هزار نفر را مورد تهدید قرار داده است.

وی ضمن بیان این که نگاه مادی به مساله ایمنی، جان مردم ارومیه را مورد خطر قرار داده است، گفت: باید مدیریت مبنی بر اصول شهرسازی و کنترل خط آسمان و تعداد طبقات رعایت می شد که متاسفانه با مجوز یا بی مجوز یا با ماده ۱۰۰ رعایت می شد که نشده است و این مساله ایمنی ارومیه را تحت الشعاع قرار داده است.

پناهی خاطرنشان کرد:ساختار بافت فرسوده باید اصلاح و نوسازی شود و نسبت به ترمیم بافت تاریخی اقدام جدی صورت گیرد به شکلی که بدون صدمه زدن به این بافت ایمنی شهر را تامین کنید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط:

*گزارش تصویری / خسارات زلزله در ارومیه

*موج بیانیه نویسی فرمانداران آذربایجان غربی پس از زلزله / کارنامه کاری خود در زمینه پدافند غیرعامل را منتشر کنید!