آذربایجان غربی سومین استان کشور از لحاظ ایثار و فداکاری است/ آذربایجان غربی یکی از امن ترین استان های کشور است

آذربایجان غربی سومین استان کشور از لحاظ ایثار و فداکاری است/ آذربایجان غربی یکی از امن ترین استان های کشور است

به گزارش ندای ارومیه، سرتیپ دوم پاسدار سردار عابدین خرم امشب با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که از شبکه استانی پخش شد به تشریح برنامه های کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی پرداخت و اظهار داشت: مردم استان همواره در طول تاریخ و حتی هشت سال دفاع مقدس با همکاری و همدلی با ارگان های نظامی، انتظامی و امنیتی حضور جدی در مرزها داشته و از مرزهای خود دفاع جانانه کرده اند تا دست تعدی اجانب را کوتاه کنند.

وی تصریح کرد:  بدلیل حضور جدی و فعالانه  مردم در مرزها و با همکاری به موقع با ارگان های برقرار کننده آرامش و امنیت،آذربایجان غربی امروزه یکی از امن ترین استان های کشور است.

فرمانده سپاه شهدای استان به برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین کنگره هایی در جامعه عطر شهدا را جاری و ساری می کند و حرکتی عظیم برای تجلیل از خانواده های معزز شهدا می باشد که چنین فرزندان مخلص و متعهدی پرورش دادند.

وی بیان کرد: در راستای برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی ۱۸۰عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس برای کنگره به چاپ رسیده و آماده شده است.

سردار خرم  ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان تا امروز ۳۰ مستند شهدایی ، برنامه های شاخص رادیویی با موضوع شهدا ، ۳۱۰ مستند ۱۰ دقیقه از زندگانی پدران و مادران شهدا، تولید فیلم شهید مهدی امینی تهیه شده است.

وی همچنین گفت:ساخت ۱۵ یادمان شهدا، ساخت۱۰ یادمان شهید گمنام و۱۰۰ المان شهری با تصاویر زیبای شهدااز سری کارهای اجرایی برای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید می باشد که در حال آماده سازی است.