آذربایجان غربی در رتبه ۸ بیکاری کشور / بیش از ۱۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان بیکارند

آذربایجان غربی در رتبه ۸ بیکاری کشور / بیش از ۱۸ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان بیکارند

به گزارش ندای ارومیه، مدیر توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان به ۱۸.۶ درصد رسیده است.

صادق آهنگری با اشاره به سهم اشتغال استان در بخشهای کشاورزی،صنعت وخدمات گفت: بیشترین سهم اشتغال در آذربایجان غربی در سالهای گذشته در بخش کشاورزی بوده که با مکانیزه شدن دستگاه های کشاورزی در این بخش، کاهش نیرو داشتیم و در حال حاضر اشتغال غالب در استان و حتی کشور در بخش خدمات است.

آهنگری با بیان اینکه سال گذشته، آذربایجان غربی رتبه ۸ کشوری در نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده گفت: امسال رتبه بیکاری آذربایجان غربی ۱۱.۶ درصد است.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در شهرهای استان طی سال گذشته افزود: در سال گذشته سردشت با ۲۳% بیشترین و ماکو با ۶% کمترین درصد بیکاری را داشت.

مدیر توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دولت طرحهای زیادی برای کاهش بیکاری در حال اجرا دارد تصریح کرد: طرحهای کارورزی که با هدف بکار گیری افراد فوق دیپلم به بالا راه اندازی شده است در جهت کاهش نرخ بیکاری اجرا می شود.

وی ادامه داد: طرح تکاپو ، طرح اشتغال فراگیر،طرح اشتغال روستایی و طرح مشاغل خانگی ازجمله  طرح های درنظر گرفته شده برای کاهش نرخ بیکاری است.

ایسنا