استاندار جدید آذربایجان غربی با حضور استاندار سابق معارفه شد

استاندار جدید آذربایجان غربی با حضور استاندار سابق معارفه شد

به گزارش ندای ارومیه، رحمانی فضلی بعد از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه استانداران آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: استانداری پیشین آذربایجان غربی قربانعلی سعادت با تجربه خوبی که در حوزه‌های مختلف داشت توانست خدمات خوبی را ارایه کند.

* استاندار جدید استفاده از نیروهای بومی اقدام کند

حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جا دارد از زحمات جناب سعادت تقدیر و تشکر به عمل بیاوریم، وی را فردی مومن و معتقد می‌شناسیم که علی رغم وجود جریان‌های افراطی و تفریطی در این استان مشی معتدل خود را حفظ کردند.

وی توجه به مساله معیشت مردم را از استاندار جدید خواستار شد و گفت: گرچه با روی کار آمدن استاندار جدید برخی افراد امیدوار شده‌اند که زمینه برای روی کار آمدن نیروهای افراطی فراهم شود اما ان شاالله استاندار جدید به نیروهای افراطی و تفریطی میدان نمی‌دهند.

* انتخاب مدیران کارآمد بدون توجه به جریان‌های سیاسی

رحمانی فضلی با بیان اینکه استاندار باید درراستای ایجاد تعامل و وحدت در جامعه تلاش فراوان کند، اضافه کرد: بدون لحاظ جناح‌های سیاسی در انتخاب مدیران کارآمد اهتمام شود همچنین از افراط و تفریط به شدت باید دوری شود، از طرف دیگر همه کسانی که اعتقاد کامل به برنامه‌های دولت دارند باید انتخاب شده و در مدیریت مجموعه‌ها به کارگیری شوند.

وی با بیان اینکه آمریکا در سال‌های نخست پیروزی انقلاب توطئه‌های مختلفی علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده است، افزود: با وجود گذشت سالیان متمادی از پیروزی انقلاب همچنان دشمنی‌های استکبار ادامه دارد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: آمریکایی که خالق گروه‌های تروریستی در جهان است سپاه را که برخواسته از متن جامعه ایران اسلامی می‌باشد هدف قرار داده، سپاه در بین ملت ایران عزیز بوده و این آمریکا است که در امور مردم این منطقه دخالت می‌کند اما جمهوری اسلامی ایران با دعوت و درخواست دولت‌های مستضعف به کمک آنها شتافته است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما حق خود می‌دانیم هر آنچه که تضمین کننده قدرت ملی و امنیت است داشته باشیم، گفت: استفاده از سلاح هسته‌ای را بر اساس فتوای مقام معظم رهبری حرام می‌دانیم.

وی گفت: وحشی‌ترین رژیم غاصب را در منطقه به سلاح‌های هسته‌ای کرده‌اند و انتظار دارند که ما از تامین امنیت خود غافل شویم، اظهار داشت: ولی با این همه محور تامین امنیت پایدار را مردم می‌دانیم.

 

* سرمایه گذاری در استان با ایجاد ثبات افزایش خواهد یافت

محمدمهدی شهریاری استاندار جدید آذربایجان غربی در این آئین با بیان اینکه سرمایه گذاری در استان با ایجاد ثبات افزایش خواهد یافت، گفت:  با این اتفاق رفاه اجتماعی نیز ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید در وهله اول سرمایه اجتماعی استان با همکاری مردم و ایجاد اعتماد عمومی ایجاد شود، گفت: آذربایجان غربی با ۳ کشور از ۷ کشور هم مرز است و بسیاری استان‌ها آرزوی هم مرزی با یک کشور را دارند و ما باید با همراهی و اتخاذ تدابیر لازم بتوانیم از این هم مرزی برای توسعه استفاده کنیم.

استاندار جدید آذربایجان غربی یکی از ویژگی‌های خود را داشتن تجربه‌های خارجی دانست و افزود: در ۵ سال حضورم در کشور آلمان به تجربیات زیادی دست یافتم، از بانک اطلاعاتی شرکت‌های آلمانی حاضر برای سرمایه گذاری در ایران، برای پیشرفت استان استفاده خواهیم کرد

*بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای آذربایجان غربی در رتبه پایین قرار دارد

قربانعلی سعادت استاندار پیشین آذربایجان غربی به خاطر کم و کاستی‌های دوران خدمت خود در این استان عذرخواهی کرد و گفت: آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای در رتبه‌ پایین قرار دارد.

وی با بیان اینکه پایین بودن شاخص‌های توسعه انسانی یکی از اصلی‌ترین مشکلات در آذربایجان غربی به شمار می‌رود، افزود: در سواد رتبه ۳۰ کشور را داریم همچنین با کمبود ۵ هزار مدرسه در آذربایجان غربی رو به رو هستیم و شاخص مهم دیگر درآمد است که آذربایجان غربی۴۰ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

استاندار پیشین آذربایجان غربی ضمن خیرمقدم‌گویی به رحمانی فضلی وزیر کشور طی سخنانی، گفت: سال ۹۲ فرصت نشد ایشان برای معارفه به استان تشریف بیاورند حتی فرصتی دست نداد که ایشان را ملاقات کرده و با بنده مصاحبه‌ای انجام گیرد.

سعادت بدهی دولت به پیمانکاران را یکی از چالش‌های اصلی مدیریت استان عنوان کرد و گفت: معضل خشک شدن دریاچه ارومیه و مدیریت مصرف آب، درآمد سرانه پایین اقشار مختلف مردم، حمل و نقل، ارتباطات و آموزش و پرورش از جمله حوزه‌هایی است که باید بیشتر در کانون توجه قرار گیرد.

 

* آذربایجان غربی با وجود برخوداری از ظرفیت‌های بی‌بدیل همچنان توسعه نیافته است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رنگین کمان قومیت‌ها است و استاندار جدید از این ظرفیت باید استفاده کند و در خدمت مردم باشد،

وی افزود: همیشه در همه زمینه‌ها از جمله در انتخابات و مبارزه با ضدانقلاب در رتبه‌های برتر هستیم ولی از نظر توسعه‌ای وضعیت مناسبی نداریم.

هاشمی در ادامه با اشاره با اینکه آذربایجان غربی کوریدور قاچاق مواد مخدر است و توقع داریم این معضل حل شود گفت: ظرفیت‌های بی‌بدیل در کشاورزی و معدن داریم اما بنا بر دلایلی از جمله سوءمدیریت و عدم توجه به مرکز استانی، این خطه توسعه نیافته است.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی افزود: در حوزه‌های انتخابیه خود به عنوان مددکار هستیم و زمانی برای رسیدن به کارهای اساسی نداریم.

وی تصریح کرد: وضعیت جاده‌ای، معضل کشاورزان، عدم وجود صنایع مادر و بزرگ در استان مشکلات دیگر این استان است.

انتهای پیام