برگزاری آئین‌های سوگواری عاشورای حسینی با حضور مردم در آذربایجان غربی

به از صبح امروز در ارومیه و سایر شهرستان‌های آذربایجان غربی همگام با مناطق مختلف آذربایجان غربی آئین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در حال برگزاری است و آحاد جامعه اعم از زن و مرد، جوانان و افراد سالمند از طبقه‌های مختلف اجتماعی و … در این رویداد عظیم شرکت کرده‌اند.

حضور هیئت‌های زنجیرزن و سینه‌زن در نقاط مختلف آذربایجان غربی همچنین شهرهای کردنشین و جنوبی استان را شاهد هستیم بساط سفرهای احسان، نذری و … نیز به همت مردم متدین این شهرها در جای جای استان برپا شده است.

ضمن اینکه مردم مراسم‌های تدارک دیده شده در حسینیه اعظم ثارالله و مساجد محوری ارومیه حضور پرشور دارند، امامزاده غریب حسن به عنوان یکی از اماکن متبرکه واقع در حومه ارومیه از دیروز میزبان عاشقان اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) و عزاداران حسینی بوده و آرامگاه مرحوم عرب باغی معروف به آقا قبری در ارومیه با وجودی که سال‌هاست به لحاظ داشتن یا نداشتن وجاهت شرعی محل مناقشه است ولی همواره در بین مردم پایگاه اجتماعی داشته و در چنین روزهایی فوج فوج مردم برای زیارت به آنجا مراجعه می‌کنند.

مردم ارومیه امروز با حضور در میدان امام حسین ارومیه به امامت حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند.

همچنین بعد از ظهر عاشورا نیز مانند سال‌های گذشته آحاد مردم برای نثار فاتحه و زیارت شهدا به باغ رضوان می‌روند.

گفتنی است در چندین نقطه ارومیه به ویژه سالن شهید باکری و سالن الغدیر هم آئین‌های تعزیه‌خوانی و شبیه‌خانی در حال اجراست که با استقبال آحاد مردم روبه‌رو شده است.

انتهای پیام