بارزانی در آستانه شکست دردناکی دیگر!/ یک روستا تا رسیدن نیروهای عراقی به مرزهای اربیل + نقشه میدانی

بارزانی در آستانه شکست دردناکی دیگر!/ یک روستا تا رسیدن نیروهای عراقی به مرزهای اربیل + نقشه میدانی

به گزارش ندای ارومیه، آخرین تحولات میدانی از شهر کرکوک حاکیست، نیروهای وابسته به حزب «اتحاد دموکرات کردستان» ( مسعود بارزانی)، تروریست های « پ ک ک» و تجزیه طلبان کُرد، از صبح امروز باز هم اقدام به ایجاد نا آرامی کردند و با شعله ور کردن درگیری ها، نیروهای عراقی را در محله های شمالی  شهر هدف قرار دادند.

نیروهای وابسته به بارزانی، تروریست های «پ ک ک» و تجزیه طلبان کرد از خویشتنداری نیروهای عراقی سوء استفاده کردند و در گام نخست، محله « الشورجه» را هدف قرار دادند؛ در نتیجه این حملات کور یک نفر از نیروهای مبارزه با تروریسم پلیس عراق شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همزمان نیروهای عراقی برای بازگشت آرامش به این محله اعزام شدند و پس از ساعتی با کمک شهروندان توانستند اوضاع را در این محله تحت کنترل قرار دهند. در روزهای گذشته هم هسته های خاموش تجزیه طلب کرد در برخی مناطق شهر کرکوک آشوب و بلوا به راه انداختند و درصدد نا آرام کردن شهر بودند اما با واکنش مردم و نیروهای عراقی ناکام ماندند. نیروهای عراقی (پلیس فدرال) برای جلوگیری از ایجاد تنش تلاش می کند تا حد ممکن با نیروهای تجزیه طلب درگیر نشوند.

از سویی دیگر خبر می رسد،نیروهای تجزیه طلب کرد، مسعود بارزانی و تروریست های «پ ک ک» پس از درگیری های سنگین چند ساعته از شهر «آلتون کبری» در حومه شمالی شهر کرکوک عقب نشینی کردند و نیروهای پلیس فدرال عراق و مبارزه با تروریسم توانستند کنترل این شهر را در دست گیرند.

نیروهای تجزیه طلب کرد و تروریست های «پ ک ک» پس از متحمل شدن ضربات سنگین، از شهر « آلتون کبری» متواری شدند؛ درگیری ها به بخش هایی از جاده کرکوک – اربیل کشیده شده و نیروهای عراقی تلاش می کنند آرامش را به این محور ارتباطی باز گردانند. در جریان درگیری های امروز شهر « آلتون کبری»، پل « الهندی» که نقطه اتصال به سایر مناطق به شمار می آمد توسط  نیروهای وابسته به بارزانی و تجزیه طلبان کرد منهدم شد.

شهر « آلتون کبری»، در امتداد جاده کرکوک – اربیل قرار دارد و آخرین شهر در حومه شمالی کرکوک به شمار می آمد که نیروهای وابسته به بارزانی و تجزیه طلبان کرد حاضر به تخلیه آن نبودند.

در حال حاضر، نیروهای تجزیه طلب کرد، با ایجاد چند خاکریز، مسیر کرکوک – اربیل را مسدود کرده اند و به سمت  روستای «طوب زاوه» عقب نشینی کرده اند؛ « طوب زاوه» آخرین روستا در مرزهای مشترک استان های اربیل و کرکوک است. این روستا در فاصله ۳۹ کیلومتری شهر اربیل قرار دارد.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته در روزهای گذشته و همچنین در صورت آزادسازی روستای «طوب زاوه» و رسیدن نیروهای عراقی به مرزهای استان اربیل، نیروهای تجزیه طلب کرد به همراه تروریست های «پ ک ک » و سایر شبه نظامیان کرد، پس از ۳ سال به مرزهای قبل از سال ۲۰۱۴ باز می گردند.

سال ۹۳ با حمله گروه تروریستی داعش و با توجه به خلاء قدرت به وجود آمده، نیمه ای از استان کرکوک به همراه میادین نفتی و گازی به تصرف نیروهای اقلیم کردستان درآمد؛ براساس قانون این مناطق باید به نیروهای عراقی تحویل داده می شد اما مسعود بارزانی به بهانه های مختلف از این اقدام سر باز زد. این مناطق در نقشه میدانی با رنگ آبی مشخص شده است.