رزمایش امنیتی «محرّم» در منطقه شمالغرب برگزار می شود

رزمایش امنیتی «محرّم» در منطقه شمالغرب برگزار می شود

سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری صبح امروز در نشست خبری اعلام برنامه های رزمایش امنیتی محرّم، اظهار داشت: این رزمایش با اهدافی نظیر ارتقای آمادگی رزمی و توسعه روش ها و شیوه های نوین جنگی برای نیروها، افزایش توانمندی هدایت نیروها در سطوح مختلف، ارتقای آمادگی اطلاعاتی و عملیاتی برای برقراری امنیت در شرایط مختلف، افزایش سطح آموزش منابع انسانی و تطبیق شرایط با موقعیت واقعی و نیز شناخت نقاط قدرت و ضعف نیروها و با حضور یگان های مستقر در استان های آذربایجان غربی و کردستان اجرا می شود.

وی افزود: رزمایش محرّم با مشارکت نیروهای قرارگاه استانی شهید بروجردی در آذربایجان غربی و قرارگاه استانی شهید شهرام فر در کردستان به مرحله اجرا در می آید و یگان های مختلف مستقر در منطقه به عنوان یگان پشتیبانی در آن حضور دارند.

سخنگوی رزمایش امنیتی محرّم، خاطرنشان کرد: در این رزمایش شاهد تمرین عملیات تک هماهنگ شده به ارتفاع همراه با آتش های سنگین توپخانه موشکی، زرهی، هوانیروز و ادوات، تمرین عملیات هلی برن، عملیات کمین و ضدکمین، تاخت شبانه، گشت جوله، ایست بازرسی و نیز دفاع از مقر خواهیم بود.

وی، در مورد دیگر برنامه های اجرایی در رزمایش محرّم منطقه شمالغرب نیز بیان داشت: در طول روزهای برگزاری رزمایش ۲ بیمارستان صحرایی در منطقه قطور خوی و روستای شیخان اشنویه نیز برپا شده و به خدمات دهی رایگان می پردازند.

سردار شهسواری، در ادامه با اشاره به بخش های مختلف راه اندازی شده در بیمارستان های صحرایی رزمایش، عنوان کرد: این ۲ بیمارستان در ادامه خدمات محرومیت زدایی و مردمیاری قرارگاه حمزه(ع) بوده و شامل بخش های تخصصی و فوق تخصصی با محوریت اقدامات بستری، اورژانس، آزمایشگاه و سونوگرافی، عمل جراحی و دیگر موارد است.

وی، اضافه کرد: در بخش خدمات رسانی و مردمیاری علاوه بر بیمارستان صحرایی به احداث جاده، آسفالت مسیرهای مواصلاتی، ساخت خانه محروم و ایتامم و نیز آبرسانی به روستاها انجام می شود.

وی، همچنین ابراز داشت: هرنوع نگاه دشمن به مرزهای کشورمان با اقتدار نیروهای مسلح پاسخ داده می شود، این یعنی متجاوزین ذهنی کشورمان نیز شکست خورده اند چه برسد به متجاوزین عملی.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه، در پایان سخنان خود با اشاره به نقش رسانه ها در تجلی قدرت عظیم نظامی و دفاعی، گفت: امیدواریم در طول رزمایش شاهد انعکاس مطلوب و مناسب رسانه ای باشیم و به این ترتیب قدرت دفاعی کشور را بیش از گذشته به دشمنان و ایادی استکبار نشان دهیم.

انتهای پیام/