دنیازدگی مردم را از یاد خداوند غافل می‌کند

دنیازدگی مردم را از یاد خداوند غافل می‌کند

به گزارش ندای ارومیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در خطبه‌های آئین عبادسی سیاسی نماز عید قربان ارومیه با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات الهی اظهار داشت: قربانی کردن در روز عید قربان سنت انبیاست چرا که این مهم سبب نزول برکات الهی می‌شود.

وی با اشاره به اعمال مهم در روز عید قربان افزود: دیدار از والدین، احیاء صله رحم و احسان قسمت‌های مهم قربانی‌های خود برای نیازمندان و رسیدگی و خوبی کردن به افراد در بند از جمله کارهایی است که در این روز باید بیش از پیش به آنان توجه کنیم.

قریشی خاطرنشان کرد: میلیون‌ها نفر در روز عرفه در مساجد، حسینیه‌ها و سایر امکان گرد هم آمدند و دعای اباعبدالله (ع) را بر زبان خود جاری کردند که می‌توان گفت چنین اعمالی رحمت الهی را بر ما فرود می‌آورد و این مجالس بسیار بااهمیت است که ما را از غضب الهی نیز دور می‌کند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای حجاج تصریح کرد: مشکل دنیازدگی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جهان است که عموم را از یاد خداوند غافل می‌کند و مورد دوم ظلمی است که بر مسلمانان روا می‌دارند از این رو حج برای افزایش عبودیت و بصیرت انسان ضروریست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: تعداد زیادی از مسلمان در ظلم قرار دارند و این در حالی است که همگان در جهان این موضوع را مشاهده می‌کنند و کشورهای مدعی حقوق بشر از حق یک حیوان دفاع می‌کنند ولی هیچ سخنی برای دفاع از این افراد به زبان نمی‌آورند.

وی بیان کرد: بروز چنین اعمالی از سوی جهانیان نشان از سقوط بشریت است و ما باید بیش از پیش متحد شویم تا اجازه ندهیم جامعه اسلامی مورد ظلم بیگانگان و جهان‌خواران شود.