رسانه ها آستانه تحمل مسئولین را محک زدند!

رسانه ها آستانه تحمل مسئولین را محک زدند!

به گزارش ندای ارومیه، هشتمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان غربی که از ۱۶ مرداد و با حضور قریب به ۱۰۰ رسانه در مجتمع فرهنگی ارومیه کار خود را آغاز کرده بود، روز پنج شنبه ۱۹ مرداد با معرفی غرفه های برتر به کار خود پایان داد.

حضور کم رنگ مردم برای بازدید را می توان مهمتری ویژگی هشتمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان غربی دانست. امری که برخی آن را ناشی از نبود تبلیغات مناسب در رسانه ها و در سطح شهر می دانند و برخی دیگر معتقدند برآیندی از جایگاه واقعی رسانه های استان در میان مردم است.

جوایز نقدی پرمخاطب ترین رسانه استان برای عکس سلفی با غرفه اش هم نتوانست مردم را به حضور در این نمایشگاه ترغیب کند.

علی رغم بی تفاوتی مردم در قبال این نمایشگاه، مسئولین اما حضور فعالی در آن داشتند. حضوری که به رقم خوردن حاشیه هایی نیز منجر شد.

کاریکاتورهای جنجالی!

کاریکاتور انتقادی که خبرگزاری فارس در مقابل غرفه خود قرار داده بود توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد و واکنش حامیان دولت را بر می انگیخت.

پایگاه خبری ندای ارومیه نیز کاریکاتورهایی را به رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی، قاضی پور نماینده مجلس و حضرت پور شهردار ارومیه اهدا کرد که واکنش هر یک و حواشی پس از آن در نوع خود جالب بود.

رادفر از مشاهده کاریکاتور خود استقبال کرد و آن را به عنوان یک یادگاری از تیم رسانه ای ندای ارومیه پذیرفت.

برخلاف رادفر اما، قاضی پور در همان ثانیه های نخست نارضایتی خود را از مشاهده کاریکاتورش ابراز کرد. او گفت که قصد ندای ارومیه از اهدای این کاریکاتور “تخریب و تمسخر” او است و به همین دلیل حاضر نیست این هدیه را بپذرید.

حضرت پور نیز پس از مشاهده کاریکاتور خود ابتدا استقبال گرمی از آن کرد و ضمن گرفتن عکس یادگاری با اثر مذکور موافقت خود را با انتشار آن اعلام کرد.

فردای آن روز اما خبرهایی از گلایه های شدید وی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان منتشر شد.
پس از پیگیری های صورت گرفته شهردار علت واکنش متناقض خود را مطلع نشدن از جزئیات کامل کاریکاتور مذکور و جمله های نوشته شده بر روی آن اعلام کرد.

تریبون آزادی که به مزاق برخی خوش نیامد!

پایگاه خبری آناج با برگزاری تریبون آزاد نظر مخاطبین خود را در رابطه با نقاط ضعف و قوت مدیریت شهری جویا شده بود. اما پخش تصاویر ضبط شده این تریبون به هنگام بازدید شهردار و هیئت همراهش دومین شوک را در پی داشت و نارضایتی شبه رسانه های حامی آنان را در موجب شد تا جایی که یکی از آنان در خبری قابل تامل از برگزاری تریبون آزاد با عنوان “عربده کشی” یاد کرد!

گفت و گوهای چالشی!

حضور مسئولین در غرفه ها و کنایه های ریز و درشتشان به یکدیگر نیز از جمله حاشیه هایی بود که نمایشگاه سرد امسال را در روزهای پایانی با رونقی نسبی همراه کرد.

حضرت پور با حضور در یکی از غرفه ها گفت “رسانه ای که با خواست رئیسش و به بهانه تریبون آزاد به من تهمت می زند کاری نکند که دهان من باز شود از پشت پرده فسادهای رئیسش سخن به میان بیاورم” قاضی پور نیز در خصوص شاخص های شورای شهر برای انتخاب شهردار اظهار کرد “شهردار انتخاب شده باید متکبر و اشراف گر نباشد، شهردار را به عنوان خادم انتخاب می کنند و نه رییس؛ شهردار نباید خانه خود را به دانشکده برده و خود را وارد جناح و جریانات سیاسی کند؛ باید شورای شهر شهرداری انتخاب کند که از حداقل امکانات بیشترین بهره را ببرد.”

حسین پناهی عضو شورای شهر ارومیه نیز با حضور در غرفه ندای ارومیه ضمن قدردانی بخاطر رسم کاریکاتورها و تقویت فضای مطالبه گری در شهر از لزوم مستقل بودن رسانه ها سخن گفت و با کنایه ای به مجموعه شهرداری گفت “شورای شهر نه غلتک در اختیار دارد و نه از منابع کلان برخوردار است.”

انتهای پیام/