حمایت از فلسطین وظیفه همه جهانیان است

حمایت از فلسطین وظیفه همه جهانیان است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئله فلسطین محور وحدت ملت‌ها و دولت‌های مسلمان در مقابل استکبار و اشغالگری باشد.

به گزارش ندای ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات الهی اظهار کرد: نماز جمعه محل قدرت‌نمایی مسلمانان جهان است.

وی افزود: نماز جمعه یک فریضه الهی است که دارای ۲ وجه عبادی و سیاسی است و نخستین نماز جمعه اسلام در مسجد بنی سالم توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) خوانده شد که نشان از اهمیت این فریضه واجب الهی است و نخستین نماز جمعه ایران اسلامی در تاریخ ۵ مرداد سال ۵۸ برگزار شد.

قریشی خاطرنشان کرد: اهمیت فریضه نماز جمعه بسیار بالاست و مسائل مهم سیاسی کشور و روز دنیا در آن مطرح می‌شود و طبق روایات صدر اسلام هر فردی به سوی این فریضه الهی قدم بردارد جزو افراد بهشتی است و خداوند متعال او را از عذاب خود دور می‌کند.

وی با دعوت مردم به حضور حداکثری در نماز جمعه تصریح کرد: باید دست‌به‌دست هم دهیم جوانان و خانواده‌ها را ترغیب کنیم تا در صفوف نماز جمعه که سبب اتحاد و همبستگی است حضور داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت کشور فلسطین و دفاع از مرز و بوم آنان گفت: مسئله فلسطین موضوعی فراموش نشدنی است و بهترین محور برای وحدت مسلمانان است و برتمام جهانیان وظیفه است تا از مسلمانان فلسطین حمایت کنند و در هیچ یک از اقدامات نباید آنان را تنها رها کنیم.

وی بیان کرد: باید بیش از پیش به مسئله محرم و نامحرم توجه کنیم و در این میام مسئولان ورزشی آذربایجان غربی باید دقت کنند که سالن‌ها و محیط‌های ورزشی برای حمایت از ورزشکاران است و مردم و مسئولان باید به مسئله محرم، نامحرم و وظایف شرعی دقت کنند.

خطیب نماز جمعه ارومیه یادآور شد: باید از کینه‌توزی در جامعه دوری پرهیز کرد و خانواده‌ها نیز از این امر دوری کنند چرا که این کار مورد پسند خداوند متعال نیست و نزدیکی دل‌ها به یکدیگر از این موضوع ناپسند جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/