روحانی بعد از فوت هاشمی با لحن آمرانه‌ای با ما صحبت می‌کند!

روحانی بعد از فوت هاشمی با لحن آمرانه‌ای با ما صحبت می‌کند!

خاتمی در جلسه شورای هماهنگی اصلاحات گلایه شدید و مفصّلی از آقای روحانی مطرح کرده و گفته است آقای روحانی تقریباً به هیچ کدام از آن قول و قرارها و تعهداتی که قبل از انتخابات با ما داشته عمل نکرده و الآن کار به جایی رسیده که حتی نمی توانیم او را پیدا کنیم و تلفن‌های ما را هم جواب نمی‌دهد و ما صرفا مجبوریم از طریق واسطه‌ها با روحانی صحبت کنیم! یک بار آقای جهانگیری و بار دیگر آقای ظریف و به هر واسطه‌ای هم یک حرفی می‌زند

رئیس دولت اصلاحات چند نکته هم گفته است: نکته اول این است که ظاهراً آقای روحانی فقط با ما می‌خواست تا انتخابات بیاید و ما او را دیگر بعد از انتخابات ندیدیم در حالی که قبل از انتخابات راجع به هر چیزی با ما مشورت می‌کرد.

نکته دوم اینکه آقای روحانی بعد از فوت آقای هاشمی [رفسنجانی] با لحن امرانه‌ای با ما صحبت می‌کند و یک‌طوری با ما حرف می‌زند که انگار ایشان جانشین آقای هاشمی است و ما باید از حرف‌های او تبعیت کنیم درحالی که خود آقای هاشمی نیز با ما اینطور برخورد نمی‌کرد و معمولاً نظرات همه را می‌شنید.

نکته دیگری که هست، این است که آقای روحانی حضور اصلاح‌طلبان نام و نشان دار و شناخته شده در کابینه را به نفع خودش نمی‌داند و حتی از بین اصلاح‌طلبان سراغ آن افرادی رفته است که با او رفاقت قدیمی دارند و در واقع اصلاح‌طلب به معنای سازمانی کلمه محسوب نمی‌شوند.

خاتمی تصریح می کند: مسأله دیگر اینکه فردی به من مراجعه کرده و فوق‌العاده نگران و ناراحت از مشی آقای روحانی است و از من خواسته است درباره آینده دولت و نقش آقای جهانگیری در دولت با آقای روحانی صحبت کنم درحالی که ما تنها کانالمان با آقای روحانی همین آقای جهانگیری است و ما دسترسی مستقیمی به روحانی نداریم.

رئیس دولت اصلاحات می افزاید: من می‌دانم کابینه که رأی بگیرد و از مجلس بیرون بیاید دوباره به ما مراجعه خواهد کرد و تلاش خواهد کرد نظر ما را جلب کند اما دیگر بی‌فایده است و ما باید بنشینیم و تکلیف‌مان را با آقای روحانی معلوم کنیم.