چند نکته حول حواشی دیروز در تهران

چند نکته حول حواشی دیروز در تهران

توهین به رییس جمهور قانونی کشور در هر مقطعی محکوم است، فرقی ندارد عکس احمدی نژاد را آتش بزنند یا شعار فتنه گر بر روحانی سر بدهند. نظام جمهوری اسلامی ایران دارای سلسله مراتب بوده و موقعیتهای قانونی برای اعتراض پیش بینی شده است.

قانون مداری در کشور نباید مورد تخطئه و فراموشی قرار بگیرد. اگر رئیس جمهور عمل اشتباهی انجام داد یا سخن خطایی گفته ، قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی را مکلف به پیگیری کرده است. پس به جای شعار دادن در کف خیابان به نمایندگانی که از طرف مردم در مجلس حاضرند فشار بیاورند تا این مسئله از مراحل قانونی پیگیری شود.
در ادامه باید افزود که راهپیمایی روز قدس آنهم در ماه مبارک رمضان هیچ تناسبی با شعاردهی علیه رئیس جمهور نداشت، راهپیمایی روز قدس حرکتی جهانی بوده و در بسیاری از کشورها انجام میشود.

لذا روز قدس زیر ذره بینهای قدرتهای جهانی قرار دارد و شعاردادن علیه رئیس جمهورِ کشور در تعارضی آشکار با مفهوم روز قدس قرار دارد.

افراد شعار دهنده در خوش بینانه ترین حالت، حتی اگر از روی اعتراض و علاقه مندی به نظام جمهوری اسلامی ایران هم شعار داده باشند باز هم از سوی عقلانیت جامعه محکوم هستند.چرا که روز قدس روز عقده گشایی و مطالبه گری از رئیس جمهور نیست، بلکه روز صدور مفاهیم ارزشمند انقلاب و مبانی آسمانی امام راحل می باشد.

مطالبه گری از رئیس جمهور در قانون پیش بینی شده و بر عهده ی قوه ی مقننه و مجلس شورای اسلامی است.پس یقه ی نمایندگان مجلس را بگیرید تا در مجلس از رئیس جمهور سؤال کنند.

شعار دادن بر علیه رئیس جمهور آنهم در کف خیابان حاصلی جز بهانه دهی نخواهد داشت. مطالبه گری و اعتراض آنهم از راههای غیر قانونی حاصلی جز تبدیل پاسخگویی به مظلوم نمایی نخواهد داشت.

*مهدی شاهی زاده علیار

انتهای پیام/