حذف رشته های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم سلیقه ای و شائبه برانگیز است

حذف رشته های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم سلیقه ای و شائبه برانگیز است

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی گفت: حذف رشته های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم سلیقه ای و شائبه برانگیز است.

به گزارش ندای ارومیه، دکتر عزیز جوان پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن همایش شهید حمید باکری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد اظهار کرد: وزارت علوم اخیرا اقدام به حذف ۲هزار و ۸۰۰ رشته دانشگاه آزاد کرده که از این تعداد ۸۶ رشته حذف شده متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی است.

وی افزود: حذف رشته های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم غیرکارشناسی و سلیقه ای بوده و وزارت علوم بدون هماهنگی ممیزی اقدام به این کار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی تصریح کرد: برخی دانشگاه ها بدون در اختیار داشتن حتی یک نفر هیئت علمی تحصیلات تکمیلی ارائه می کنند؛ وزارت علوم چشم خود را بر روی این دانشگاه ها بسته اما به حذف رشته های دانشگاه آزاد اصرار می ورزد.

جوان پور ابراز داشت: رفتار وزارت علوم این شائبه را ایجاد می‌کند که پشت پرده حذف رشته ها نه دغدغه علمی و آموزشی بلکه مخالفت با مدیریت جدید دانشگاه آزاد است.

وی در ادامه گفت: با حذف این تعداد رشته به ناچار باید ۳۰ درصد مدرسین و اعضای هیئت علمی از کار بیکار شوند.

وی در واکنش به برخی شایعات مطرح شده مبنی بر تعطیلی برخی مراکز این دانشگاه در شهرستان ها ابراز داشت: هیچ یک از مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در سطح شهرستان ها تعطیلی نخواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد ۴۳ درصد از سهم آموزش دانشگاهی کشور را بر عهده دارد و اگر امروز به رتبه ۱۶ام علمی ایران در سطح جهان افتخار می کنیم نباید نقش پررنگ دانشگاه آزاد در دستیابی به این جایگاه فراموش شود.

انتهای پیام/