تراژدی پل گلستانه مرگور ارومیه

تراژدی پل گلستانه مرگور ارومیه

عدم اقدام به بازسازی پل گلستانه ی تخریب شده ی مرگور ارومیه در جریان سیل اخیر شمالغرب در بی تدبیری مسئولین باعث ناامیدی و اعتراض اهالی مرگور ارومیه گردیده است .

در جریان سیل اخیر شمالغرب کشور تقریبا تمامی مسئولین استانی و حتی برخی از مقامات کشوری در منطقه ی سیلوانا حضور داشتن و قول به اقدام و عمل می داند در شعار های انتخاباتی ریاست جمهوری کمتر کسی در منطقه بود که دم از بازسازی سریع پل ها ندهد ولی متاسفانه تنها پل هاشم آباد سیلوانا در منطقه ی سیلوانا بصورت موقت با پل آهنی راه اندازی شد و پل گلستانه ی مرگور همچنان چشم انتظار تدبیر و امید مسئولان عزیز می باشد .

نکته ی مهم تردد مردم گلستانه ی مرگور ارومیه از سرویس مدارس گرفته تا خودروهای سبک و سنگین اهالی از روی این پل شکسته شده و تنها راه ارتباطی با پیرامون گلستانه می باشد که هر لحظه وقوع خبر حادثه را با ترس و وحشت به دنبال دارد .

انعکاس تصاویر پل شکسته شده ی گلستانه مرگور ارومیه بازتاب کشوری و حتی جهانی داشت تصاویر این پل برای اولین بار توسط رسانه ی سیلوانا نیوز و بعدا دانا ، ایسنا ، فارس ، ایرنا و … منتشر شد و در شبکه ی خبر و بخش های مختلف خبری نیز تصویر این پل شکسته منعکس شد .

پل گلستانه مرگور ارومیه شهرک زیوه را به سیلوانای ارومیه متصل میکند و یک رگ بزرگ ارتباطی منطقه مرگور می باشد که روزانه محل عبور بیش از نیمی از جمعیت اهالی، مسافرین ، فرهنگیان و دانش آموزان منطقه می باشد.

این پل شکسته در اثر وقوع سیل بهاری در فروردین ماه بیش از ۱۰ روز کامل عبور و مرور اهالی منطقه را بطور کامل قطع نمود و مسیر کوتاه اهالی و عابرین روستاها به شهرک زیوه را به بیش از سه برابر مسیر عادی روزانه افزایش داد که اهالی به ناچار کمر همت بستند و در سایه ندیدن اقدامی از سومی مسئولین مربوطه با تغییر مسیر آب رودخانه زیوه از نقطه حساس شکستگی پل، بوسیله سنگ و ماسه با مهندسی خودشان به ناچار بازسای و پر نمودند.

گرچه این اقدام اهالی منطقه قابل تحسین بود و عبور از روی پل را دوباره بطور موقت امکانپذیر ساخته اما هشدار بزرگی را ندا می دهد که نیازمند هر چه بیشتر توجه مسئولان مربوطه نه تنها در سطح بخش سیلوانا بلکه در سطح استانی و کشوری و تسریع در روند چاره اندیشی برای بازسازی آن را یادآور می شود.

هشدار !!! حادثه واقعا در کمین است این پل هر لحظه امکان فرو ریزی دارد و تحمل عبور وسایل سنگین چون کامیون و اتوبوس و وسایل باری و غیره را ندارد.

از همه مهمتر جوانان ، نوجوانان و کودکان از روی هیجان ، ناآگاهی و یا شوخی های کودکانه شان همچون احسان نوجوان اشنویه ای که پیکرش همین چند روز پیش بعنوان آخرین قربانی سیل اخیر شمالغرب تاز پیدا شد ، پل را محل بروز احساسات و هیجانات مختص سن خود قرار می دهند و مسئولین منطقه ، استان و کشور می بایستی هر چه سریعتر از پشت میزهای اداری خود بیرون بیایند و با تدبیر و امید خود جلوی بروزحادثه را بگیرند .

اگرچه بعضی از مسئولان و ادارات مربوطه با گذاشتن لوله های بتنی و شن ریزی دست به کار شده تا مسیر عبور اهالی را از روی پل به چند متر آن طرفتر تغییر دهند اما متاسفانه حجم و سرعت بالای آب و سستی کف رودخانه، این اقدام را تاکنون ناکام گذاشته و تصاویر مشخص است که این تدبیر نیز به حال خود رها گردیده است و همچنان نیازمند تدابیر اساسی دیگر می باشد.

سیلوانانیوز

انتهای پیام/