شهید صیاد الگوی ولایت مداری بود / ارومیه گذرگاه غیرت بوده و هست

شهید صیاد الگوی ولایت مداری بود / ارومیه گذرگاه غیرت بوده و هست

دکتر حسن سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، اظهار کرد: ارومیه شهری است که دوران مبارزات انقلاب اسلامی عاشقانه به میدان آمد، در ۲۲ ماه اول انقلاب مردانه دفاع کرد، در دوران دفاع مقدس فکورانه و متعهدانه ظاهرا شد و پس از جنگ متعهدانه و مومنانه در صحنه ماند.

وی افزود: ارومیه را باید سکان ثبات جبهه ها در ۲۲ ماه اول جنگ و آیینه انتخاب راه راست و دفاع از صراط مستقیم دانست.

سیفی تصریح کرد: ارومیه نقطه اتکا و دروازه پشتیبانی جنگ و گذرگاه غیرت بوده و هست؛ ارومیه امام خمینی (ره) را شناخت به او دل داد به امام خامنه ای (مد ظله العالی) دل سپرد و سرسپرده ایشان شد.

وی در ادامه گفت: ارومیه زادگاه باکری ها و محل تولد بسیجی ها، پاسدارها و ارتشی ها غیور است وامروز در جمعی هستیم که مزین به نام فردی است که دوران میان سالی را در همین سرزمین گذرانده است.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه والای شهید صیاد ابراز داشت: صیاد الگوی ولایت مداری، نظم، خوش قلبی، شجاعت و غیرت بود.

وی تصریح کرد: آیت الله بهاءالدینی می گفت شهید صیاد شیرازی در آسمان ها شناخته شده تر است و آسمانیان صیاد را بیشتر می شناسند.

سیفی افزود: روزی به همراه شهید صیاد به سمت قم حرکت کردیم، شهید بزرگوار به راننده گفتند شما صاحب اختیارید هر طور می خواهید تصمیم بگیرید، بنا شد به منزل آیت الله بهاءالدینی که رسیدیم اگر در حال استراحت نبودند به ایشان سری بزنیم وگرنه مزاحم وقت ایشان نشویم، به خانه آن عالم بزرگوار که رسیدیم دیدیم آب پاشی به دست دارد و کوچه را اب می زند، شهید صیاد را که دید گفت از اراک که می آمدید عطر شما در فضا پیچیده بود.

وی در ادامه گفت: شهید صیاد الگوی اخلاق بود، روزی که خبر سرلشگری اش را شنید رو به قبله کرد و خدا را شکر کرد، سپس اشک هایش را پاک کرد و گفت خوشحالی من نه بخاطر این است که درجه گرفتم بلکه از گرفتن تایید مهر در حکومت ولایتمدار است و این که حضرت آقا به نیابت از امام زمان خدمت من را تایید فرموده اند.

معاون نیروی انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران  خاطرنشان کرد: امروز امثال باکری ها و صیاد شیرازی ها گرهگشای مشکلات کشور خواهند بود و باید این الگوهای بی نظیر به نحو احسن به جوانان ما معرفی شوند.

انتهای پیام/