“شوریک”، تکرار تراژدی غم انگیز حوادث سوختگی / بیمارستان تخصصی سوختگی، نیاز فراموش شده مردم

به گزارش ندای ارومیه،”تمام مصدومان انفجار شهرستان خوی فوت شدند” این تیتری است که صبح امروز بر روی خروجی اکثر پایگاه های خبری آذربایجان غربی قرار گرفته است.

چهارشنبه گذشته آتش سوزی در واحدی مسکونی واقع در روستای شوریک شهرستان خوی، منجر به مصدوم شدن  ۲۴ نفر از هموطنانمان شد.

بر اثر این آتش سوزی و در پی آن انفجار کپسول گاز، تعدادی از مردم که برای کمک در محل حادثه حضور داشتند، دچار سوختگی و جراحات شدند.

 تعدادی از مصدومان این حادثه کمتر از به دلیل نبود امکانات درمانی مقتضی به دستور وزیر بهداشت از ارومیه به بیمارستان شهید مطهری تهران و تعدادی نیز به اصفهان منتقل شده بودند.

با درگذشت تمامی مصدومین انفجار روستای شوریک، این حادثه نیز در کنار اتفاقات مشابه پیشین، به تراژدی تبدیل شد که هیچگاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

آذربایجان غربی همواره آبستن حوادث ناگوار سوختگی و تلفات در این زمینه بوده است.  اما با این حال حتی یک بیمارستان تخصصی سوختگی در سطح استان وجود ندارد.

امری که رنج فرد و خانواده آسیب دیده را صد چندان کرده و در کنار تمامی مشکلات، مصائب انتقال به یک شهر دیگر را بر آنان تحمیل می کند.

نادر قاضی پور احداث بیمارستان اختصاصی سوختگی را نیاز مبرم آذربایجان غربی می داند که به دلیل نبود اعتبار تاکنون اقدامی برای آن صورت نگرفته است. او می گوید: پول برای واریز کارانه پزشکان تهران موجود است اما برای احداث بیمارستان سوختگی در آذربایجان غربی وجود ندارد!

عابد فتاحی یکسال قبل راه اندازی و ایجاد بیمارستان های تخصصی سوختگی و روانی اصلی ترین مطالبه ای دانسته بود که قرار بود در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی از جانب مردم مطرح شود. قاضی پور اما می گوید کل اعتبار در نظر گرفته شده ۹۴۰ میلیارد تومان است که بنا شد برای طرح های ناقص موجود صرف شود و هیچ طرح جدیدی بیان نشده است.

حال مشخص نیست مشکلات ناشی از فقدان بیمارستان سوختگی تا چه زمانی دامن گیر مردم خواهد بود. اما امید است مسئولین ذیربط این مطالبه را به عنوان یکی از اصلی ترین نیازها و ضرورت های استان، پیش از تکرار شین آبادها و شوریک ها و… در راس اولویت های پیگیری خود قرار دهند.

انتهای پیام/