ممانعت از رشد مدارس غیردولتی کار صحیحی نیست / باید از مدرسه داری مدیران ارشد آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس جلوگیری شود

ممانعت از رشد مدارس غیردولتی کار صحیحی نیست / باید از مدرسه داری مدیران ارشد آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس جلوگیری شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ممانعت از رشد مدارس غیردولتی کار صحیحی نیست و بهتر است برنامه ای در جهت بهبود کیفیت مدارس دولتی وافزایش آنها اجرا شود تا مردم فرقی بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی به لحاظ آموزشی احساس نکنند.

روح الله حضرت پور در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه اظهار کرد: اصل سی ام قانون اساسی صراحتا اعلام داشته که تحصیل در مدارس رایگان و بر عهده دولت است، لذا اگر مدارس دولتی از دانش‌آموزان به بهانه هوشمندسازی مدارس و همچنین کمک به مدرسه هزینه ای دریافت کنند این غیرقانونی است اما متاسفانه در سالهای گذشه شاهد تسامح آموزش و پرورش در قبال دریافت مبالغ هر چند اندک هستیم.

وی افزود: برای تحصیل در مدارس دولتی به هیچ وجه نباید پولی پرداخت شود، برخی از مدیران مدارس با این استدلال که سرانه پرداختی آنها کم است و نمی‌توانند هزینه مدرسه را تامین کنند گاها مبالغی را از اولیای دانش‌آموزان مبالغی را دریافت می‌کنند اما این غلط و خلاف قانون است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معمولا در ایام ثبت نام مکررا اعلام می شود که اولیا موارد دریافت پول را گزارش کنند، اما متاسفانه این روش بدون نظارت مستقیم تاثیر چندانی ندارد.

حضرت پور در مورد جلوگیری از افزایش مدارس خصوصی اظهار کرد: این نگاه که ما جلوی رشد مدارس غیر دولتی را بگیریم یا تعطیلشان کنیم صحیح نیست؛ با وجود ورود بخش خصوصی هنوز هم که هنوز است مدارس ما از تراکم بالای دانش آموز و کیفیت کم رنج میبرند و اگر بخش خصوصی نبود قطعا این حجم فشار وارد شده بیشتر می شد.

وی در ادامه گفت: تصمیم صحیح این است که برنامه ای در جهت بهبود کیفیت مدارس دولتی و افزایش آنها اجرا شود تا مردم فرقی بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی به لحاظ آموزشی احساس نکنند؛ گسترش مدارس غیر انتفاعی، بیشتر از ضعف سیستم دولتی برای ارائه خدمات برابر و با گستره بالا نشات میگیرد.

حضرت پور درخاتمه درخصوص جلوگیری از تعارض منافع وممانعت از مالکیت افراد مرتبط با آموزش وپرورش ،تصمیم سازان وتصمیم گیران وحتی نمایندگان مجلس در مدارس خصوصی گفت: قطعا باید با مدرسه داری مدیران ارشد آموزش پرورش، موسسات کنکور، نمایندگان و دیگر آقایان که خود تصمیم گیرنده این عرصه هستند جلوگیری شود و این تصمیم خوبی می تواند باشد.

انتهای پیام/