فعالیت ۶ کارگاه تولید ماسک بهداشتی توسط بسیجیان ارومیه

فعالیت ۶ کارگاه تولید ماسک بهداشتی توسط بسیجیان ارومیه

سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو صبح امروز در دیدار با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از اولین روزهای شیوع کرونا با تشکیل قرارگاه مشترک جهاد زیستی با همکاری مرکز بهداشت ارومیه و با شعار «بسیج از مردم، برای مردم و کنار مردم تا نابودی کامل کرونا» در حال خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

وی، افزود: کمک به کنترل معابر ورودی و خروجی شهر و روستا، پایش سلامت و تب سنجی در معابر ورودی، ضدعفونی خودرویی و نیز کمک به ارگان‌ها در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام داده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، در ادامه با اشاره به جزئیات اقدامات انجام شده توسط این نهاد، عنوان کرد: تاکنون ۷۵۰۰ بسته معیشتی با همکاری شهرداری و گروه‌های جهادی پخش شده کع ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال است.

وی، ادامه داد: هدف‌گذاری برخی بسته‌ها برای خانواده بیماران کرونایی و نیز خانواده بیماران خاص که سطح ایمنی پایین دارند، بوده که با همت قرارگاه جهادی امام خامنه‌ای و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در حال انجام است.

سرهنگ عیوضلو، با اشاره به توزیع ۶۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده در مناطق اعلامی از سوی بهداشت، گفت: این اقدام توسط بسیج جامعه پزشکی و با همت خیرین انجام می‌شود که تا امروز بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال برای این امر جمع‌آوری شده است.

وی، از ایجاد کارگاه های تولید ماسک صلواتی و برخی با مبلغ پایین برای عموم مردم نیز خبر داد و ابراز داشت: در این زمینه، ۶ کارگاه تولید ماسک بهداشتی توسط بسیجیان شهرستان با ظرفیت بالای ۴ هزار  عدد روزانه راه‌اندازی شده که بر اساس بلوک بندی شهرستانی توزیع می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، در خصوص ضدعفونی معابر توسط بسیجیان در قالب رزمایش دفاع بیولوژیک «شهدای مدافع سلامت»، خاطرنشان کرد: ضدعفونی و سمپاشی معابر و فروشگاه‌ها و اماکن عمومی برابر طرح بلوک بندی انجام می‌شود که در این زمینه روزانه ۲۵ هزار لیتر با کمک بسیجیان و مردم در اماکن مشخص سمپاشی می‌شود.

وی، ادامه داد: تشکیل گروه‌های مشترک غربالگری در منازل از دیگر اقداماتی بوده که اولین اقدام برای این امر در کشتارگاه و بادکی بود و به سمت مناطق دیگر می‌رویم.

سرهنگ عیوضلو، از اجرای طرح خرید با محوریت افراد مورد اعتماد در محلات مختلف و نیز اطلاع‌رسانی عمومی توسط خودروهای سپاه در سطح معابر و محلات نیز خبر داد و زمان اجرای این طرح را از روز دوشنبه ۱۱ فروردین ماه اعلام کرد.

وی، تعداد نفرات بکارگیری شده در حوزه خدمات عمومی ویژه جلوگیری از شیوع کرونا را ۲۰ هزار نفر دانست و گفت: در این زمینه ۲۰ هزار نفر از بسیجیان و اعضای گروه‌های جهادی مشغول ارائه خدمات هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، ارائه آموزش‌های مجازی و حضوری برای بسیجیان و عموم مردم را از دیگر اقدامات این ناحیه برای پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان اعلام کرد.

وی، در پایان بر لزوم آگاهی و آمادگی بیش از پیش مردم در زمینه مقابله با کرونا تاکید کرد و خواستار تلاش رسانه‌ها برای غلبه بر این بیماری شد.

انتهای پیام/