مطالبه جلوگیری از پیوستن ایران به FATF

مطالبه جلوگیری از پیوستن ایران به FATF

جمعی از فعالین فضای مجازی در ارومیه، در واکنش به انتشار همزمان حجم بالایی از اظهارنظرها و مطالب در حمایت از پیوستن ایران به FATF با استفاده از مضامین غیرکارشناسی و نگران کننده برای جامعه در برخی رسانه ها، بیانیه ای را خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده اند.

به گزارش ندای ارومیه، متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای (مد ظله العالی): «بنده در مورد همین چیزهایی که اخیراً در مجلس مطرح شد در این چند ماه اخیر، گفتم مجلس مستقلّاً خودش قانون بگذراند. فرض کنیم موضوع مبارزه‌ی با تروریسم یا با پولشویی است؛ خیلی خب بنشینند یک قانون بگذرانند. هیچ لزومی ندارد که ما برویم چیزهایی را که نمیدانیم تَه آن چیست یا حتّی میدانیم که مشکلاتی هم دارد، به‌خاطر آن جهاتِ مثبت و جنبه‌های مثبت، قبول بکنیم.» ۹۷/۰۳/۳۰

طی روزهای اخیر بار دیگر شاهد انتشار همزمان حجم بالایی از اظهارنظرها و مطالب در حمایت از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF توسط برخی رسانه ها هستیم که با مضامینی غیرکارشناسی و غیر مستند، چنین وانمود می کنند که عدم محقق شدن این امر، شرایط سیاهی را برای کشور رقم خواهد زد.

این تزریق همزمان اضطراب و نگرانی به کف جامعه در حالی صورت می گیرد که بسیاری از کارشناسان و متخصصین دلسوز گوشزد کرده اند که نه تنها نپویستن ایران به FATF و حتی قرار گرفتن در لیست سیاه این کارگروه مالی، هیچ تاثیر محسوسی بر روی کشور نخواهد داشت، بلکه پیوستن به آن می تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد.

انتشار حجم بالای اخبار و اظهارنظرهایی که جامعه و فضای اقتصادی کشور را مشوش می سازد، در حالی آغاز شده که رهبر انقلاب صراحتا نسبت به عدم شرطی سازی مجدد اقتصاد کشور توصیه فرموده و آن را یکی از بدترین مشکلات کشور دانسته اند.

در کمال شرطی سازی و گره زدن اقتصاد و آینده کشور با پیوستن به FATF در حالی صورت می گیرد که به اذعان مسئولین آمریکایی از جمله مسئول سابق وزارت خزانه داری این کشور، هدف آمریکا از فشار به ایران برای پیوستن به این گروه مالی، در تنگنا قرار دادن کشورمان است.

از زمان طرح پیشنهاد این تصمیم در فضای سیاسی کشور تا کنون، جوانبی از آن نیست که مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار نگرفته باشد و همگان در خصوص آثار سوء و پیامدهای مخرب این تصمیم مطلع هستند و توصیه های رهبری در خصوص لزوم پرهیز از اخذ تصمیماتی که مشکلاتی برای ما دارد، حجت را بر همگان تمام کرده است؛ حال در چنین شرایطی چگونه است که برخی افراد همچنان برای پیش بردن نظر خود، به اطلاعات و اظهارات نادرست استناد کرده و حتی بعضا برای پیشبرد اهداف خود به دروغ متوسل می شوند و نسبت به مضراتی که به کشور تحمیل خواهد شد هیچ احساس مسئولیتی نمی نمایند.

ما جمعی از فعالین فضای مجازی در ارومیه، ضمن ابراز نگرانی از تبعات عدم توجه به توصیه صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین نشنیده گرفتن هشدارهای کارشناسان دلسوز در خصوص پیوستن به FATF، از مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام خواستاریم تا اجازه ندهد چنین تصمیم خسارت باری متوجه کشور شده و منافع ایران اسلامی و این ملت بزرگ را تضییع گردد.

از خداوند متعال توفیق همه دلسوزان و زحمت کشان نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برداشتن قدم های هر چه موثرتر در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مسئلت داریم.

انتهای پیام/