نباید ذهن جوانان را فقط با کنکور درگیر کرد / ظرفیت مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش نباید مغفول واقع شود

نباید ذهن جوانان را فقط با کنکور درگیر کرد / ظرفیت مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش نباید مغفول واقع شود

نویسنده و پژوهشگر فرهنگ و مطالعات پایداری گفت: زنان برای تاثیر گذاری بر نسل جوان، باید گفته ها و عملکردهایشان را در صحنه جامعه به نمایش بگذارند.

صدیقه صارمی، نویسنده در گفت و گو با ندای ارومیه اظهار کرد: اصلی ترین و اولویت دارترین نقش زنان در گام دوم انقلاب، نقش مادری، همسری و حضور فعال در صحنه جامعه است؛ چرا که اکثر مسئولیت های تربیتی و آموزشی و فرهنگی و چه اقتصادی بر دوش زنان جامعه است؛ بنابراین زنان بایستی برای سهیم شدن در صحنه های انقلاب، خودشان را باید با گام دوم انقلاب وفق دهند.

وی با اشاره بر نقش زنان در تربیت انقلابی و اصلاح وضعیت آموزش و پرورش افزود: با توجه به وضعیت آشفته جامعه و آموزش و پرورش رها شده بایستی زنان جامعه به وظایف و گفته های خودشان عمل نمایند و در صحنه جامعه برای تاثیر گذاری بر نسل جوان جامعه به نمایش بگذارند.

این نویسنده ادبیات پایداری،تصریح کرد: دلیل خالی بودن ذهن دانش آموزان و بی توجهی آنان نسبت به وقایع و مسائل جامعه و تاریخ و گذشته جامعه خود  از یکسو گسترش مدارس غیر انتفاعی است که بسیاری از آنان تبدیل به بنگاه های پول سازی شده اند و توجهی به تقویت ذهن دانش آموزان و بیان مسائل مهم جامعه برای آنان ندارند و مسئله دیگر ورود نیروهای آزاد بدون تحقیق و گزینش به عرصه آموزش است که به دنبال کسب درآمد برای خودشان هستند لذا فقط به متن کتاب بسنده کرده و هیچ آموزش خارج از کتابی ندارند.

وی ابراز داشت: معلمی که احساس انجام وظیفه و وجدان کاری در تدریس اش داشته باشد خواهد توانست شرایطی فراهم کند که دانش آموزان سوالات خود را از او بپرسند نه این که بدون سنجیدن از ماهواره ها و یا تلویزیون الگوهایی را برای خودشان استخراج کرده و طبق آنها عمل کنند چرا که این خود باعث سردرگمی و نرسیدن به اهدافشان خواهد شد.

صارمی در ادامه افزود : بایستی جوانان را به سمت شکوفا کردن استعداد هایشان سوق داد چرا که بسیاری از جوانان مستعد با تبلیغات نادرست ماهواره ها و تلویزیون دچار سردرگمی شده اند، بنابراین بایستی برای تقویت و بروز استعدادهای جوانان، کمک و راهنمایی صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سبک تربیتی و آموزشی معرفی شده در جامعه، سبک کنکور است که  همه جوانان خواهان گذشتن از این مرحله و ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد علاقه شان هستند، در حالی که این واقعیت باید برای آنان گفته شود که همه چیز در دانشگاه حل نخواهد شد و حتی کسب مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هم لزوما در برخی موارد به دردشان نخواهد خورد.

صارمی گفت: ترساندن جوانان از رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش  اقدام اشتباهی است و اتفاقا افرادی که سراغ این گونه رشته ها رفته اند موفقیت های بسیاری کسب نموده اند، لذا نباید ظرفیت این رشته ها مغفول واقع شود و ذهن جوانان را فقط به شکستن غول کنکور از طریق خرید کتاب و کلاس های چندین میلیون تومانی مشغول کرد.

انتهای پیام/