مطالبه گری در حوزه گردشگری، راهگشای مشکلات این حوزه/ میراث فرهنگی حامی ورود گروه های مردمی به عرصه گردشگری است

مطالبه گری در حوزه گردشگری، راهگشای مشکلات این حوزه/ میراث فرهنگی حامی ورود گروه های مردمی به عرصه گردشگری است

جلیل جباری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه اظهار کرد: ورود گروه های مردمی به عرصه گردشگری می تواند موجب برکات زیادی برای آذربایجان غربی شود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هیچ گونه حمایتی را از این گروه ها دریغ نخواهد کرد.

وی افزود: گروه های مردمی می توانند در زمینه هایی نظیر فعال کردن تعاونی روستایی به رونق گردشگری در استان و پیشرفت روستاها کمک کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: فعالین فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و اصحاب رسانه که علاقه مند به مبحث مطالبه گری تخصصی هستند، می توانند نقش بسزایی در گرهگشایی از مشکلات این استان و همچنین صیانت از میراث فرهنگی آن ایفا کنند.

جباری در ادامه گفت: فعال کردن روحیه مطالبه گری در روستاهای مستعد سرمایه گذاری برای گردشگری نیز از جمله اقدامات مهمی است که فعالین می توانند به آن ورود کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ابراز داشت: طی سال های اخیر شاهد افزایش توجه ها به مقوله گردشگری هستیم، به نحوی که تعداد واحد های بوم گردی استان و همچنین مسافرین اقامت کننده در آن ها به شکل چشم گیری افزایش یافته است.

وی ضمن بیان این که تقویت گردشگری نیازمند هم افزایی ادارات و دستگاه های مختلف است، گفت: باید ضرورت رونق هر چه بیشتری گردشگری برای مسئولین و فعالین مردمی تبیین شود و این بررسی صورت بگیرد که نتیجه و عایدی کم اهمیت تلقی کردن این عرصه نسبت به سایر عرصه ها نظیر کشاورزی برای استان چه بوده است.

جباری افزود: باید به شکل جدی این نکته مورد بررسی قرار گیرد که نتیجه سرمایه گذاری های بیشتر در سایر عرصه ها چه میزان ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها بوده و اگر نیمی از این توجه ها معطوف گردشگری می شد نتیجه آن چه میزان می توانست با وضعیت فعلی تفاوت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود زیرساخت های مناسب، جاده های پرخطر، و دور بودن از مراکز پرجمعیت و پربازدید از عمده ترین موانع رونق بیشتر گردشگری در آذربایجان غربی هستند.

انتهای پیام/