مسئولان نسبت به تامین بازار محصولات کشاورزی اهتمام داشته باشند/ طرح مباحث قومی موجب تخریب وجهه انسانی می‌شود

مسئولان نسبت به تامین بازار محصولات کشاورزی اهتمام داشته باشند/ طرح مباحث قومی موجب تخریب وجهه انسانی می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: رواج قومیت‌گرایی مشکلی است که در استان گاهی اوقات مشاهده می‌شود.

وی، افزود: این مشکلی است که در نزد پروردگار باعث زبونی و خواری می‌شود. هرکسی دنبال خدشه‌دار کردن وجهه مردم با بیان مسائل قومی برآید قطعا با شکست و پستی مواجه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: اختلاف زبانی و قومیتی از نشانه‌های خداوندی است که باید قدردان آن باشیم نه اینکه برای مقاصد و منافع شخصی بهره ببریم.

وی، ادامه داد: در آستانه انتخابات هم استفاده از چنین روش‌هایی برای رای آوردن نشانه پلیدی و طمع‌ورزی بوده و دور از تقوا است.

حجت‌الاسلام قریشی، تقوای الهی را موجب عزت دانست و تاکید کرد: رنگ و نژاد و دین و زبان موجب عزت و ارج نیست و نباید این بهانه‌ای برای مطرح کردن خود در نزد مردم باشد.

وی، افزود: مردم باید در برابر چنین افرادی هشیار باشند و از مسیر آن‌ها روی گردانند.

امام جمعه ارومیه، در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج در دین اسلام، بیان داشت: ازدواج در دین اسلام مورد تاکید قرار دارد. باید برای فرزندان خود و دیگران امکان ازدواج را فراهیم کنیم.

وی، خاطرنشان کرد: دستور الهی است که برای ازدواج افراد مجرد امکان ازدواج فراهم شود و برای ازدواج بندگان صالح تلاش شود.

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: در وهله اول باید والدین به فکر ازدواج فرزندان باشند و به تاخیر نیاندازند. این وظیفه پدر و مادر است که امکان ازدواج را فراهم آورد.

وی، ادامه داد: برخی جوانان از بی توجهی والدین رنج می‌برند و از بالا رفتن سنشان انتقاد دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: وظیفه مسئولان حکومت دینی است که برای ازدواج جوانان زمینه سازی کنند.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به برخی اتفاقات نادرست و خلاف شرع و قانون در مراسمات جشن و عروسی در مناطق مختلف، گفت: پخش موسیقی در باغ و منازل با صدای بلند گناه است و ترویج فسق و فجور هم گناه بعدی، اختلاط نامحرمان نیز گناهی است که در پی آن‌ها می‌آید.

وی، خطاب به مسئولان مربوطه، عنوان کرد: مسئولان دستگاه‌های مرتبط برای برخورد قانونی با این رفتارهای نادرست اقدام قانونی انجام دهند.

حجت‌الاسلام قریشی، در خصوص تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط آمریکا نیز ابراز داشت: تحریم وزیر امور خارجه کشورمان نشانه ضعف و زبونی دشمن است و باید به این تحریم افتخار کند.

وی، افزود: دلیل چنین اقدام پست و مضحک این است که آمریکا در برابر ایران شکست خورده و دست به چنین اقداماتی می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در مورد لزوم توجه مسئولان به موضوع کشاورزی در استان، ابراز داشت: مسئولان و مدیران استانی نسبت به مدیریت دقیق و صحیح فروش محصولات کشاورزی اقدام کنند.

وی، گفت: امسال شاهد پربار بودن محصولات هستیم و بر همین اساس باید زمینه لازم برای تامین بازارهای مناسب فراهم شود.

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان عنوان کرد: در خصوص قیمت محصولات نیز باید دقت کافی شود تا مردم بیش از این در مشکل وارد نشوند.

بیان نکاتی در خصوص جایگاه معاد، خانواده و حقوق همسایه از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

انتهای پیام/