خانواده‌ها به مقوله مدیریت هزینه توجه کنند/ بی‌حجابی مدنظر غرب سرآغاز دوری از زندگی انسانی است

خانواده‌ها به مقوله مدیریت هزینه توجه کنند/ بی‌حجابی مدنظر غرب سرآغاز دوری از زندگی انسانی است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: در شرایط فعلی و اوضاع نامناسب اقتصادی باید به موضوع مدیریت هزینه‌ها توجه جدی شود و از چشم و هم‌چشمی دوری شود.

وی، افزود: هم والدین و هم فرزندان در خصوص مدیریت هزینه و صرفه جویی دقت کنند و در این زمینه همراهی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به دهه کرامت، عنوان کرد: این ایام مبارک باید فرصتی برای انس بیشتر با معارف اهل بیت(ع) باشد.

وی، ادامه داد: شرکت در جشن‌ها و مراسمات ویژه دهه کرامت همراه با تعالی معنوی و نفسانی باشد تا شاهد اثربخشی جشن‌ها در سطح جامعه باشیم.

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: بحث حجاب در خانواده‌ها و مراکز مختلف علمی مورد توجه باشد، به خصوص حفظ حجاب بر مبنای اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی، گفت: اوضاع نامناسب غرب بدلیل وضعیت حجاب و عفاف است و بر همین مبنا می‌خواهند بحث بی عفتی و بی حجابی را به کشورهای اسلامی هم بکشانند.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: بانوانی که سراغ بی حجابی و بی عفتی می‌روند قطعا در اشتباه هستند و این ضربه بر پیکره زندگی آن‌ها خواهد بود.

وی، ادامه داد: در زندگی زن و مرد فقط باید برای هم باشند و این مفهوم زندگی انسانی است. شرایطی که غرب دنبال آن است به دور از زندگی متعالی بوده و همان شیوه زندگی حیوانی رایج در جوامع خودشان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مستفربری ایران، گفت: این اقدام خباثت و ذات ناپاک دولتمردان آمریکایی را نشان می‌دهد و باید در این زمینه‌ها توجه و مطالعه کافی شود.
ارائه مطالبی در خصوص تقوا و جایگاه آخرت در بندگی انسان از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه امروز ارومیه بود.

انتهای پیام/