بن سلمان گفت مادرم یهودی است و فلسطینیان باید از اسرائیل الگوبرداری کنند / حکّام آل سعود و امارات بیشتر از یهودیان از اسرائیل حمایت می کنند

بن سلمان گفت مادرم یهودی است و فلسطینیان باید از اسرائیل الگوبرداری کنند / حکّام آل سعود و امارات بیشتر از یهودیان از اسرائیل حمایت می کنند

مارک ایوانز، موسس مرکز میراث یهودی در نشست سالانه روزنامه جروزالیم پست در نیویورک صحبت هایی قابل تامل را در خصوص بن سلمان، ولیعد عربستان سعودی راجع به حمایت وی از صهیونیست ها و علاقه اش به آن ها ابراز داشته است.

این صحبت ها با واکنش های منفی بسیاری نزد افکار عمومی جهان اسلام همراه شده و مطالب متعددی در شبکه های اجتماعی عرب زبان در خصوص آن توسط کاربران به انتشار رسیده است.

مایک ایوانز در این نشست می گوید:

“من با اغلب سران خلیج[فارس] ملاقات کرده ام، با محمدبن زاید در امارات و با محمدبن سلمان ولی عهد آل سعود نیز ملاقات کرده ام و می خواهم به شما چیزی بگویم که برایتان حیرت أنگیز است.

این حکّام خیلی بیشتر از بسیاری از یهودیان از اسرائیل پشتیبانی می کنند!

هنگامی که با ولیعهد (عربستان سعودی) بن سلمان دیدار کردم، از او پرسیدم نظرت در خصوص مسیحیان و یهودیان چیست؟ گفت من هر دو را دوست دارم. حدس بزن چرا! چون مادرم یک یهودی اهل اتیوپی بود.

گفتم در مورد چه چیزی صحبت می کنی؟!

به من گفت کسی که او را تربیت کرده، یک دایه یهودی اهل اتیوپی بوده است.

آنچه که طی ۲ ساعت و نیم از ولیعهد سعودی درباره اسراییل شنیدم تعجب آور بود.
اگر بدانید که این مرد چگونه فکر می کند مغزتان سوت می کشد!

از او پرسیدم فلسطینیان چه کاری باید انجام دهند؟
گفت پاسخش ساده است، آن ها باید از اسرائیلی ها الگو برداری کنند!

باورتان می شود؟! گفت از اسرائیلی ها الگوبرداری کنند!”

این مکالمه در سفر اخیر موسس مرکز میراث یهودی به غرب آسیا با هدف جلب کمک مالی و حمایت کامل امارات، عربستان سعودی و بحرین از طرح آمریکایی “معامله قرن” صورت گرفته است.

انتهای گزارش/