عدم توزیع مناسب امکانات از اصلی ترین دلایل مهاجرت از روستاها به شهرها است /مسئولین با رعایت عدالت در توزیع امکانات مهاجرت معکوس را تقویت کنند

عدم توزیع مناسب امکانات از اصلی ترین دلایل مهاجرت از روستاها به شهرها است /مسئولین با رعایت عدالت در توزیع امکانات مهاجرت معکوس را تقویت کنند

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی گفت: از دلایل عمده مهاجرت از روستا به شهرها و یا از شهرهای کوچک به بزرگ علاوه بر اشتغال و بیکاری، عدم توزیع امکانات مناسب است که مسئولین باید عدالت را رعایت کرده و امکانات لازم را جهت مهاجرت معکوس در مناطق کم برخوردار فراهم کنند.

علی مصطفوی، در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: از عمده ترین موارد مربوط به آسیب های اجتماعی در نقاط حاشیه نشین شهر می توان به اعتیاد، طلاق و قتل اشاره کرد که یکی از وظایف و اهداف اصلی کارگروه فرهنگی اجتماعی، کاهش اینگونه آسیب های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: حاشیه نشینی از جمله مواردی است که مورد توجه مقام معظم رهبری و وزارت کشور می باشد لذا انتظار می رود با اتحاد و هم فکری سازمان ها و ارگان های مربوط، تلاش های لازم در این زمینه انجام گیرد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی در ادامه افزود: از موارد مورد تاکید در بحث حاشیه نشینی، مهاجرت افراد از روستاها به شهرها و یا از شهرهای کوچک به بزرگ است که از دلایل عمده آن علاوه بر اشتغال و بیکاری، عدم توزیع امکانات مناسب است چرا که سازمان ها این امکانات را به درستی توزیع نمی کنند و مردم هم به دلیل عدم برخورداری، نقاطی را انتخاب میکنند که بیشترین جذابیت را دارد از این رو ضرورت دارد که مسئولین حتما عدالت را در توزیع امکانات رعایت کنند.

وی ادامه داد:از دیگر مواردی که می توان به آنها اشاره کرد؛نقش راه و شهرسازی در بازآفرینی شهر و نقاط فرسوده شهر و مشارکت اجتماعی است که بدون مشارکت اجتماعی مردم،هیچ تلاشی به نتیجه مطلوب نمی رسد.

علی مصطفوی،در پایان خاطر نشان کرد:بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که اگر امکانات لازم در مناطق کم برخوردار چون مناطق روستایی فراهم شود؛مهاجرت معکوس صورت می گیرد.

انتهای پیام/