احیای طب سنتی جزو ضروریات سبک زندگی بشر است

احیای طب سنتی جزو ضروریات سبک زندگی بشر است

مدرس حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه گفت: در برخی روایات اشاره شده که دو علم برای سعادت بشر کافی و وافی است یکی علم دین که برای روح انسان است و دیگری علم بدن که همان علم طب است.

حسین حبیبی در گفت وگو با ندای ارومیه در رابطه با اهمیت طب سنتی در آیات و روایات اظهار کرد: طب سنتی به معنای طبی که با استفاده از روش های طبیعی و روش هایی که متناسب با روح و جسم انسان و یا طبی که حکمای بزرگ مسلمان مانند جرجانی و ابوعلی سینا به کار بسته اند است و مبتنی بر این نگاه است که انسان دارای روح و جسم می باشد.

وی افزود: احیای طب سنتی جز ضروریات سبک زندگی بشر می باشد و باید توجه ویژه ای به آن شود.

مدرس حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه تصریح کرد: طب ایرانی همان طب سنتی اسلامی است و مستقل از سایر طب های سنتی نیست و قبل از اسلام طبی وجود نداشت که مختص ایرانی ها باشد.

مدرس حوزه علمیه امام خمینی درباره تعارض بین زندگی دینی و زندگی طبیعی خاطرنشان کرد: طب سنتی با اعتقادات و زندگی مردم هماهنگ تر است و نسخه های درمانی زیادی در این خصوص در روایات به آن اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعارض زیادی بین زندگی مردم و اعتقادات آنها وجود دارد وبهتر است به طب سنتی رجوع کنیم و بدان عمل کنیم در این صورت موفق تر خواهیم بود.

انتهای پیام/