سیاست گذاری غلط مانع پیشرفت سلامت جامعه است / طب سنتی در سلامت جامعه بسیار تاثیر گذار است

سیاست گذاری غلط مانع پیشرفت سلامت جامعه است / طب سنتی در سلامت جامعه بسیار تاثیر گذار است

مسئول بهداشت و سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی گفت: طب سنتی در سلامت جامعه نقش بسیار تاثیرگذاری دارد و یکی از دلایل اصلی این حجم از بیماری در جامعه فاصله گرفتن از طب سنتی اسلامی است.

فرهاد محمدی در گفت و گو با ندای ارومیه در رابطه با وضعیت فعلی نظام سلامت اظهار کرد: مردم در ۵۰سال اخیر با فاصله گرفتن از طب سنتی دچار بیماری های فراوانی شده اند که ضرورت دارد این خلاء هر چه سریع تر جبران شود.

وی افزود: فعالیت های زیادی جهت فرهنگ سازی برای تقویت و احیای طب سنتی صورت گرفته و خوشبختانه شاهد پیشرفت های قابل قبولی در این عرصه بوده ایم که میزان بالای مشارکت مردم در جلسات آموزش طب سنتی نیز نشان دهنده این موضوع است.

مسئول بهداشت و سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی تصریح کرد: از زمانی که سنت های دیرینه را زیر پا گذاشته ایم بیماری ها افزایش یافته و واقعیت این است که در طب نوین در کاهش چشم گیر معضلات مردم به بن بست رسیده و به تدریج جای خود را به طب سنتی می دهد.

محمدی ضمن بیان این که مردم خواستار تغییر در الگوی غذایی خود هستند، ابراز داشت:متاسفانه این روز ها شاهد استفاده از برخی خوراکی های نامناسب از جمله نان بدون سبوس و روغن های پالم جامد هستیم که این عوامل در افزایش بیماری در جامعه تاثیر به سزایی دارد و ما برای جلوگیری از این آسیب ها باید احیاگر طب سنتی در جامعه باشیم.

وی در ادامه با اشاره به درمان محور بودن نظام سلامت کشور اظهار کرد: دشمنان ما قادر به حمله نظامی به ایران نیستند و تلاش می کنند با اقداماتی نظیر دخالت در تغذیه صدمات جدی را به ملت ما وارد کنند که متاسفانه بعضی سیاست گذاری های متناسب با برنامه دشمنان در این عرصه صورت نمی گیرد و عده ای اجازه ظهور و بروز موثر طب سنتی که می تواند از بروز مشکلات عدیده در کشور جلوگیری کند را نمی دهند.

انتهای پیام/