اگر سیل بیاید مسکن مهر گلشهر در معرض خطر است / اصلاح سیم کشی بازار تاریخی ارومیه بر عهده کسبه است / اگر سیل بیاید محدوده مسکن مهر گلشهر به خطر می افتد

اگر سیل بیاید مسکن مهر گلشهر در معرض خطر است / اصلاح سیم کشی بازار تاریخی ارومیه بر عهده کسبه است / اگر سیل بیاید محدوده مسکن مهر گلشهر به خطر می افتد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بازار تاریخی ارومیه، مسکن مهر گلشهر و مجتمع مسکونی ۵۰۰ دستگاه آپادانا در معرض خطر قرار دارند.

حسین پناهی در گفت و گو با ندای ارومیه در رابطه با وجود مخاطرات در برخی نقاط و مجتمع های مسکونی ارومیه، اظهار کرد: مجتمع ۵۰۰ دستگاه آپادانا به دلیل فرسودگی در معرض خطر قرار دارد و ما در دور چهارم شورای شهر برای رسیدگی به این مساله، جلسه ای مشترک با ساکنین و هیئت امنا و شورای آن دوره تشکیل شد تا بتوانیم برای بهسازی و نوسازی این مکان قدمی برداریم که در گام های اولیه هیئت امنا و بخشی از اهالی با ما همراه شدند.

وی افزود: در آن برهه یک سرمایه گزار هم اعلام همکاری کرده بود که متاسفانه به دلیل عدم همکاری کامل اهالی، سرمایه گذار را از دست دادیم و اکنون کسی حاضر به سرمایه گذاری برای نوسازی این محل نیست.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: ما ابلاغیه هایمان به فرسوده بودن و در معرض تهدید بودن این مجتمع ها اشاره می کنیم تا برای جایگزینیشان اقدام شود ولی اینکه تصمیمی جدی گرفته شود و اشخاص خاصی بیایند و در اینجا حمایت و سرمایه گذاری را انجام دهند در حال حاضر اتفاق نیفتاده است.

وی ابراز داشت: اهالی خودشان برای نوسازی این آپارتمان های فرسوده پیش قدم شوند.

پناهی در رابطه با برنامه های موجود برای اصلاح وضعیت بافت فرسوده شهر گفت: ما اعتبارات و تشویقات خوبی برای بافت فرسوده شهر در نظر گرفته ایم ولی تحقق این امر مستلزم وجود سرمایه گذار و مشارکت انبوه سازها است که متاسفانه ضعیف است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سیم کشی بازار تاریخی ارومیه اظهار کرد: مسئله سیم کشی بازار تاریخی مربوط به کسبه و اصناف است که باید نسبت به اصلاح این وضعیت اقدام کنند که البته از لحاظ ایمنی ما باید تذکرات لازم را بدهیم و در این راستا از آتش نشانی خواهیم خواست تا نسبت به بررسی و اقدامات لازم برای برطرف کردن اشکالات موجود در این بازار اقدام کنند.

حسین پناهی همچنین در رابطه با خطرات ناشی از احداث مسکن مهر گلشهر بر روی سیلگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند نقطه شهر برای ساخت و ساز مکان یابی های نامناسبی صورت گرفته که مسکن مهر گلشهر یکی از آن هاست و اگر سیل بیاید خطرات جدی متوجه این منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/