در طول شش سال گذشته ۴ آتش سوزی در بازار تاریخی ارومیه رخ داده است / رسیدگی به وضعیت بازار تاریخی ضروری است

در طول شش سال گذشته ۴ آتش سوزی در بازار تاریخی ارومیه رخ داده است / رسیدگی به وضعیت بازار تاریخی ضروری است

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه گفت: رسیدگی به وضعیت بازار تاریخی ارومیه بسیار ضرورت دارد.

ابراهیم شادقوشچی در گفت و گو با ندای ارومیه با اشاره به وضعیت بازار تاریخی ارومیه اظهار کرد: در طول ۶ سال گذشته ۴ آتش سوزی در بازار تاریخی ارومیه رخ داده که تمامی آتش سوزی ها در سریع ترین وقت ممکن با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی مهار شده است.

وی افزود: یکی از این آتش سوزی ها که نسبت به بقیه گسترده تر بود و اگر حضور به موقع نیروهای آتش نشانی نبود اکنون حدود نیمی از بازار تاریخی شهر در آتش سوخته بود و فاجعه ای را شاهد بودیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه تصریح کرد: متاسفانه بازار تاریخی ارومیه از نظر ایمنی وضعیت مساعدی ندارد و متاسفانه تعلل برخی مغازه داران عامل این وضعیت است.

وی ابراز داشت: یکی از ایستگاه های ما تا بازار تنها سه دقیقه فاصله دارد و نگرانی از بابت حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در آن جا وجود ندارد اما ضروری است که هر مغازه حداقل دو یا سه کپسول آتش نشانی در واحد خود داشته باشد.

شادقوشچی در ادامه گفت: در برخی کشورها اگر یک واحد شرایط خطرساز باشد یا کمتر از پنج کپسول مهار حریق در اختیار داشته باشد آتش نشانی می تواند با او برخورد کند و واحد وی را ببندد اما متاسفانه قانون چنین اجازه ای را به ما نمی دهد.

وی تصریح کرد: اگر با هماهنگی دادستانی محترم اجازه بررسی و اصلاح واحدهای خطرساز در بازار تاریخی ارومیه را داشته باشیم می توان گام های مهمی در راستای رفع خطرات آن جا برداشت.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: بازار تاریخی ارومیه محلی عمومی است و تخلفات برخی مغازه داران می تواند زندگی مردم را به خطر بیندازد فلذا رسیدگی به وضعیت آن بسیار ضروری است.

انتهای پیام/