اقدامی برای ایمن سازی مجتمع های ۵۰۰ دستگاه ارومیه صورت نگرفته / وضعیت آپارتمان های آپادانا خطرناک تر از مجتمع دیگر است

اقدامی برای ایمن سازی مجتمع های ۵۰۰ دستگاه ارومیه صورت نگرفته / وضعیت آپارتمان های آپادانا خطرناک تر از مجتمع دیگر است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تا کنون هیچ اقدامی برای ایمن سازی مجتمع های مسکونی ۵۰۰ دستگاه ارومیه صورت نگرفته است.

حجت الاسلام خلیل پور در گفت و گو با ندای ارومیه در رابطه با وضعیت مجتمع های مسکونی ۵۰۰ دستگاه اظهار کرد: آپارتمان های ۵۰۰ دستگاه ارومیه از لحاظ فرسودگی وضعیت مناسبی ندارند و اگر اتفاق و حادثه ای رخ دهد مشکل ساز خواهند شد.

وی افزود: وضعیت آپارتمان های ۵۰۰ دستگاه آپادانا علی رغم طول عمر یکسان، وخیم تر و خطرناک تر از مجتمعی است که در نزدیکی ائللرباغی قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: حدود دو سال است که برای اصلاح وضعیت آپارتمان های ۵۰۰ دستگاه آپادانا به دنبال سرمایه گذار هستیم و در سال های گذشته تا حدی شرایط را برای تخریب و بازسازی در این مجتمع فراهم کردیم اما اهالی همکاری نکردند.

وی ابراز داشت: در آن زمان کار تا جایی پیش رفت که حاضر شدیم اهالی را به عنوان مستاجر در جای دیگری مستقر کنیم و هزینه اجاره آن ها را هم تا زمان اصلاح وضعیت مچتمع شهرداری پرداخت کند اما این اقدامات بدون همکاری اهالی میسر نیست.

خلیل پور در ادامه گفت: از جمله اولویت های بودجه در سال ۹۸ رسیدگی به بافت فرسوده شهر است.

وی ضمن بیان این که امسال در رابطه با بافت فرسوده شهر بودجه ای برای مشوق ها و کمک ها در نظر گرفته شده، اظهار کرد: امسال اگر فردی نسبت به تخریب و تجدیدبنای خود در بافت فرسوده اقدام کند تفریبا تا ۵۰ درصد تخفیف دریافت خواهد کرد و اگر فردی دو خانه را که در کنار هم قرار دارند ادغام کند این تخفیف تا ۶۵ درصد قابلیت افزایش دارد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: یکی از مسائلی که در خصوص ترمیم بافت فرسوده شهر وجود دارد، تاکید اداره کل میراث فرهنگی به حفظ شکل موجود این بافت است، یعنی اگر ساختمانی در بافت فرسوده تجدید بنا شود نمی توان به طبقات آن اضافه یا کم کرد و باید همین شکل حفظ شود.

انتهای پیام/