هر مشکلی در بازار تاریخی ارومیه رخ دهد میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد / مسکن مهر گلشهر در حریم سیلگاه بنا شده است

هر مشکلی در بازار تاریخی ارومیه رخ دهد میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد / مسکن مهر گلشهر در حریم سیلگاه بنا شده است

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: میراث فرهنگی باید بقیه ادارات و دستگاه ها را برای اصلاح و مرمت بازار تاریخی ارومیه پای کار بیاورد.

حسین بخشایشی در گفت و گو با ندای ارومیه در رابطه با وضعیت خطرناک سیم کشی فرسوده بازار تاریخی ارومیه اظهار کرد: تمامی مسائل مربوط به بازار تاریخی ارومیه مربوط به اداره کل میراث فرهنگی است چرا که متولی اصلی رسیدگی به بافت تاریخی از جمله بازار تاریخی ارومیه، این اداره کل است.

وی افزود: در صورتی که هر اتفاقی در بازار تاریخی ارومیه به وقوع بپیوندند میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد و وظیفه بررسی و شناسایی مشکلات موجود با این اداره کل است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: میراث فرهنگی باید بقیه ادارات و دستگاه ها را برای اصلاح و مرمت بازار تاریخی پای کاری بیاورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به ادعای احداث مسکن مهر گلشهر بر روی سیگاه گفت: مسکن مهر گلشهر روی سیلگاه بنا نشده اما در حریم سیلگاه است که نباید در آن جا ساخته می شد و در زمان احداث ما شدیدا با این تصمیم مخالف بودیم.

بخشایشی ابراز داشت: ضرورت دارد هر چه سریع تر حول مسیل واقع در نزدیکی مسکن مهر گلشهر دیواره حفاظتی ایجاد شود.

وی ضمن در ادامه با اشاره به مشکلات مسکن مهر سایت ایثار اظهار کرد: اداره کل مسکن و شهرسازی باید پاسخگوی مشکلات موجود در مساکن مهر باشد.

بخشایشی همچنین در خصوص ساخت و سازهای صورت گرفته در نزدیکی رودخانه شهرچای ارومیه خاطرنشان کرد: ساختمان هایی که حریم رودخانه را رعایت کرده اند مجوز دارند و اگر ساخت و سازی صورت گرفته حتما با مجوز بوده چرا که اکثر آپارتمان های چندین طبقه بدون داشتن مجوز حق ساخته شدن ندارند.