آمادگی ارومیه برای مقابله با سیل احتمالی/ یک روستا دستور تخلیه گرفت

آمادگی ارومیه برای مقابله با سیل احتمالی/ یک روستا دستور تخلیه گرفت

علیرضا ملامحمدی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال جاری شدن سیل در ارومیه، اظهار داشت: اخطارها و هشدارهای لازم را به مناطق حاشیه داده ایم و از مردم درخواست همکاری داریم.

وی افزود: تمام رستوران های حاشیه مسیر روستای بند از فردا تا زمان رفع بحران تعطیل خواهند شد.

فرماندار ارومیه تاکید کرد: چهار حوضه آبریز در شهرستان ارومیه وجود دارد که اولین حوضه آبریز ارومیه، روضه چای با مساحت ۲۷۶ کیلومتر بوده که در اسفند ماه سال ۹۶، پوشش برف این حوضه ۱۷ میلیون متر مکعب بود و در سال ۹۷ حدود ۹۹ میلیون مترمکعب شده و حدود ۵ و نیم برابر شده است.

ملامحمدی زاده گفت: دومین حوضه آبریز باراندوزچای بوده که ۱۱۴۹ کیلومتر مربع مساحت آن و ۶۸ کیلومتر طول رودخانه است و در سال ۹۶ حدود ۱۳۲ میلیون مترمکعب پوشش برف بود و در ۹۷ حدود ۷۷۶ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ابراز کرد: سومین حوضه آبریز نیز شهرچایی با ۶۴۸ کیلومتر مربع و ۱۰۳ کیلومتر طول رودخانه است که ۲۳۱ کیلومتر مربع در اسفند ۹۷ پوشش برف این حوضه بود.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: محدوده روستای بند و پل آذربایجان تا روستای کشتیبان درگیر بحران سیل هستند و لایروبی و آزادسازی در محدوده بند به طول ۷ کیلومتر است که با توجه به امکان بروز بحران این عمل باید به زودی انجام شود.

ملامحمدی زاده ادامه داد: چهارمین حوضه آبریز ارومیه، نازلوچای با مساحت ۱۵۴۴ کیلومتر و ۱۱۲ کیلومتر طول رودخانه بوده و ۴۶۴ کیلومتر مربع مساحت پوشش برف در اسفند ۹۷ بود و ۱۰۸ میلیون مترمکعب آب برفی است که در پشت کوهها ذخیره شده است.

وی اذعان کرد: هیچ بحرانی در خصوص آب آشامیدنی در شهر مطرح نیست؛ شهرداری ارومیه نیز در خصوص جمع آوری آب های سطحی اقدامات خوبی انجام داده است.

فرماندار ارومیه با تاکید بر اینکه با همکاری ادارات مربوطه تمام ورزشگاه‌ها، مدارس و مراکز درمانی شهرستان برای هر گونه مخاطرات سیلاب احتمالی در حالت آماده باش هستند، گفت: پل کشتیبان در خطر جدی بحران قرار دارد و فقط ۱ و نیم متر آن لایروبی شده است.

ملامحمدی زاده ادامه داد: بیشترین بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۴۰ میلیمتر پیش بینی شده است که با احتساب برفاب ها به ۵۰ میلیمتر خواهد رسید،این در حالیست که ۲۵ فروردین ۹۶ ارومیه بیشترین بارش را تجربه کرده بود که باعث وقوع سیل و تخریب پل هاشم آباد شد.

در این جلسه، بخشدار انزل ارومیه نیز در تماس تلفنی از صدور دستور تخلیه یکی از روستاهای این بخش خبر داد.

انتهای پیام/