برخی به دنبال مخالفت با اصل نظام به‌وسیله حمایت از سبک زندگی غربی هستند/ لزوم توجه به اخطارهای قانونی برای پیشگیری از بلایای طبیعی

برخی به دنبال مخالفت با اصل نظام به‌وسیله حمایت از سبک زندگی غربی هستند/ لزوم توجه به اخطارهای قانونی برای پیشگیری از بلایای طبیعی

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، با اشاره به پیام و بیانات رهبر انقلاب در آغاز سال نو، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۸ را سال گشایش و فرصت دانستند نشان می‌دهد که ترویج‌دهندگان یاس در میان مردم تحت تاثیر عملیات دشمن قرار دارند که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی، افزود: تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده و باعث پیشرفت کشور شده و تمام توان تحقیقاتی کشور را بسیج می‌کند. در این زمینه باید تا حدی پیشرفت داشته باشیم که دشمن از جنگ اقتصادی و فشار اقتصادی ناامید شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: بر اساس بیانات رهبری، نباید به غرب چشم امید داشته باشیم. هرگز از آمریکا و اروپا هیچ خیری به مردم ما نمی‌رسد و فقط باید در انتظار دشمنی و خیانت از سوی آن‌ها باشیم.

وی، ادامه داد: قضیه برجام نمونه بارز این خیانت‌ها است که اعتماد و تکیه به آن‌ها باعث برخورد نامناسب می‌شود.

وی، گفت: نباید با ظاهر مناسب آن‌ها گول بخوریم و بر اساس بیانات رهبری نسبت به توحش غرب باور داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قریشی، اذعان داشت: سران غربی رفتار تروریستی در مسجد نیوزیلند را اقدام مسلحانه می‌دانند و این همان خیانت و توحش آن‌ها را نشان می‌دهد.

وی، عنوان کرد: بزک غرب توسط برخی در داخل کشور و تلاش برای رسوخ سبک زندگی اروپایی در مدارس با سند ۲۰۳۰ چه مفهومی دارد؟

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: برخی صراحتا پشت ۲۰۳۰ می‌ایستند که کاملا مخالف با آرمان‌های نظام اسلامی است. این رفتارها تکرار همان برخورد شیطان بزرگ است که از داخل کشور انجام می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: ما بر اساس بیانات امام(ره) و رهبر انقلاب آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانبم. حال می‌بینیم که برخی در کشور تبدیل به خود شیطان می‌شوند و شیطان در تمام خون و نفس‌هایشان جاری می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: باید مراقب رفتارهای شیطان‌گونه این افراد در کشور باشیم.

وی، در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به اتفاق ناگوار جاری شدن سیل در برخی نقاط کشور، ضمن تسلیت به خانواده‌ها و مصیب دیدگان، بیان داشت: مشارکت و کمک‌رسانی در تمام این مباحث برای مردم وظیفه است که خوشبختانه شاهد حضور مناسب مردم بودیم. دلگرمی به سیل زدگان با حضور در صحنه‌های مختلف چه خدمت‌رسانی و چه اهدای اقلام و در اختیار گذاشتن امکانات خانه‌ها محقق شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، حضور میدانی مسئولان در میان مردم و پبمودن مسیر آب‌گرفته با پای پیاده را موجب دلگرمی سیل‌زدگان دانست.
وی، اظهار داشت: در برخی موارد کوتاهی مدیران و مردم را می‌بینیم که ساخت منازل در مسیر سیل‌گاه و رفتار غیرقانونی در برابر قوانین را شامل می‌شود.

وی، اضافه کرد: خوشبختانه در سطح استان شاهد اقدامات پیشگیرانه خوبی برای جلوگیری از حوادثی نظیر سیل بودیم که همین موضوعات موجب تامین امنیت مردم استان شد که باید از مدیران مربوطه تشکر کرد.

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان عنوان کرد: باید از اتفاقات اخیر عبرت بگیریم و مردم در کنار مسئولان در مسیر خدمت و بهبود شرایط گام بردارند.

بیان نکاتی در خصوص خانواده و اهمیت عید از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه امروز ارومیه بود.

انتهای پیام/