رهبر معظم انقلاب شان عدالت را در راس امور می دانند

رهبر معظم انقلاب شان عدالت را در راس امور می دانند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده از سوی رهبری بر اصل رعایت عدالت و فسادستیزی تاکید شده است.
وی، افزود: در حکم رئیس جدید قوه قضائیه نیز به موارد مهمی اشاره شده و با کنارهم قرار دادن این بخش‌ها متوجه اهمیت موضوع خواهیم شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: رهبر انقلاب عدالت را راس محورهای بعثت انبیاء دانسته‌اند و شان عدالت را در راس امور می دانند.
وی، گفت: در کشور گام‌های بلندی در راستای ایجاد عدالت برداشته شده که جای تقدیر و تشکر دارد، هرچند این وضعیت راضی کننده نیست و باید در شان و جایگاه جمهوری اسلامی اقدام شود.
حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: تزریق ثروت و امکانات به سراسر کشور از مرکزیت تنها یکی از محورهای عدالت است که بهت آور و قابل اهمیت است.
وی، بیان داشت: در بحث تقسیم منابع اقدام بسیار عالی شده هرچند ما راضی به این وضعیت نیستیم و معتقدیم باید ارتقا یابد. اما وسوسه مال حتی در حکومت امام علی(ع) موجود بود که درجامعه امروز هم نمی‌توان منکر آن شد. این وضعیت باید بررسی و رسیدگی شود.
امامجمعه ارومیه، تاکید کرد: تمام قوا باید در راستای محرومیت زدایی و اصلاح وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند.
وی، ضمن ابراز امیدواری از تحول در قوه قضائیه، گفت: با تحول ایجاد شده امیدواریم که قوه قابل قبول و هم‌تراز انقلاب اسلامی تشکیل شود.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برا رسیدن ماه رجب، خاطرنشان کرد: ورود ماه رجب زمینه ساز و فرصتی برای آماده سازی جهت ورود به ماه رمضان است که باید به خوبی از این فرصت بهره ببریم.
حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: دعا و استغفار در ماه رجب تاکید شده و به خصوص شب زنده‌داری و روزه را در این ماه مناسب می‌دانند.
وی، در مورد عید نوروز نیز گفت: عید نوروز باید فرصتی برای نزدیکی به خدا و انجام عبادات باشد که در کنار دید و بازدیدها و رفع کدورت از زندگی دارای اهمیت است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در پایان سخنان خود، عنوان کرد: گردش سیاحتی در داخل کشور را اولویت بدهید چراکه در داخل کشور اماکن گردشی سالم و مناسب است که خانواده‌ها از آن‌ها استفاده کنند.
انتهای پیام/