ارومیه ای ها مردمی با فرهنگ و مهمان دوست هستند / موزه طب و موزه مدرسه ارومیه به زودی راه اندازی می شود

ارومیه ای ها مردمی با فرهنگ و مهمان دوست هستند / موزه طب و موزه مدرسه ارومیه به زودی راه اندازی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ارومیه ای ها مردمی با فرهنگ و مهمان دوست هستند و میزبان اصلی مسافران هستند.

جلیل جباری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه اظهار کرد: جاذبه ها و نقاط مستعد جذب گردشگر در ارومیه و به طور کلی آذربایجان غربی نیازمند معرفی هر چه بیشتر در سطح کشور است.

وی افزود: پیشتر ذهنیتی در برخی مسئولین اجرایی وجود داشت که موجب کم توجهی به مناطق مرزی به دلیل ناامن دانستن آن ها می شد که خوشبختانه این ذهنیت دیگر وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: در حوزه ایجاد زیر ساخت های گردشگری در طول ۲ سال گذشته حدود ۲۵ عنوان پروژه برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اجرا شده و اخیرا هم اقدام به نصب تابلوهای اطلاع رسانی حوضه گردشگری برای معرفی بیشتر جاذبه های طبیعی تاریخی استان صورت گرفته است.

وی در ادامه ابراز داشت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی در راستای افزایش فرهنگ گردشگری اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای فعالان عرصه گردشگری و برای مجموعه عوامل فعال در این حوزه گردشگری اعم از رانندگان، پلیس، کسبه، دهیاران و کارکنان شاغل در هتل ها و مراکز اقامتی کرده و سالانه با آموزش بالغ بر هزار نفر در تلاش است تا کیفیت استقبال و میزبانی مناسب برای مسافرین را ارتقا بخشد.

جباری ضمن بیان این که در ۲ سال اخیر، احیای بافت تاریخی شهرها به عنوان نمود ظاهری و عینی شهری مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی فرار گرفته است، گفت: اقدامات اساسی برای سامان دهی میدان انقلاب و جداره های تاریخی خیابان امام و سایر بناهای تاریخی ارومیه آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: موزه طب در پردیس شهری دانشگاه ارومیه به اتمام رسیده و  هم اکنون در مرحله تجهیز است و موزه مدرسه ارومیه نیز در محل ساختمان ۲۲ بهمن واقع در خیابان خیام ارومیه بعد از مرمت راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه تله کابین ارومیه خاطرنشان کرد: مشکلات داخلی مدیران پروژه تله کابین ارومیه موجب توقف روند احداث آن شده که به آن ها اعلام کرده ایم هر چه سریع تر اقدام به حل و فصل این موانع نمایند.

انتهای پیام/