لزوم تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در محیط‌های علمی و فقهی/ “دین‌محوری” عامل ایستادگی تفکر غرب در برابر انقلاب اسلامی است

لزوم تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب در محیط‌های علمی و فقهی/ “دین‌محوری” عامل ایستادگی تفکر غرب در برابر انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند تجزیه و تحلیل در محیط‌های علمی و فقهی است تا به عنوان گفتمان انقلاب اسلامی بیان شود.
وی، افزود: این بیانیه باید در تمام زمینه‌ها و عرصه‌ها به گفتمان تبدیل شود و نقشه راه و برنامه‌ای برای آینده جامعه باشد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، گفت: محورهای ذکر شده در بیانیه نباید همانند نامگذاری سال‌ها با کم‌توجهی مواجه شده و بیانات رهبری نادیده گرفته شود.
وی، با اشاره به یکی از محورهای بیانیه در خصوص ابهت انقلاب اسلامی، عنوان کرد: اشاره رهبری به بهت شرق و غرب از پیروزی انقلاب با اساس و پایه دینی نشانگر مقام والای این انقلاب است که معجزه‌گونه بودن انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: دلیل دشمنی آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی ایران را باید بدانیم. چرا در میان تمام ممالک اسلامی به دشمنی با کشور ما برخاسته‌اند؟ از ابتدای انقلاب تا امروز با روش‌های مختلف به دشمنی برخاسته‌اند.
وی، تصریح کرد: آن‌ها حتی مرتجع‌ترین ممالک را هم برای مقابله با ایران حمایت می‌کنند و مخالفت با انقلاب اسلامی را مورد توجه دارند.
امام جمعه ارومیه، ابراز داشت: علت اصلی دشمنی این است که پس از رنسانس به این نتیجه رسیدند که مبانی الهی و دینی از حکومت انسانی کنار رود و اصل امانیسم را محور قرار دادند که انقلاب اسلامی ایران در برابر این تفکر ایستاد.
وی، گفت: آن‌ها دین را افیون ملل می‌دانستند ولی انقلاب اسلامی به خدامحوری و وحی محوری توجه داشت و به همین دلیل کیان و تفکر غربی را مورد هجوم قرار داد.
وی، همچنین خاطرنشان کرد: بزرگان آمریکا و غرب رسیدن انقلاب اسلامی به اهداف والای الهی را مایه شکست برنامه‌های خود می‌دانستند که به همین واسطه دشمنی خود را علنی ساختند.
وی، بیان داشت: اومانیسم همان هوای نفس پرستی بود که انقلاب اسلامی با الهام از آیات و روایات اسلامی و دینی در برابر آن ایستاد و بدبختی انسان را در همان هوای نفس معرفی کرد.
وی، گفت: این انقلاب در برابر تفکری که تنها دنیا را می‌شناخت، تدبر در معنویات و الهام از عرفانیات را یادآور شده و به این ترتیب زمینه را برای تفکرات الهی فراهم ساخت.
حجت‌الاسلام قریشی، اذعان داشت: همان‌طور که تفکر کمونیستی به زباله‌دان تاریخ پیوست، امروز هم می‌ترسند که تفکرات مادی گرایانه به فراموشی سپرده شده و شرایط برای ترویج الهیات فراهم شود.
وی، با اشاره به اظهارات تئوریسین‌های غرب، گفت: انقلاب اسلامی را خطرناک‌ترین دشمن تمدن غرب در سراسر تاریخ می‌دانند و همین موضوع را دلیل مبارزه خود با ایران معرفی می‌کنند.
وی، در خصوص محور حرکت ایران اسلامی، اظهار داشت: ایران نه تنها سلطه‌گری نمی‌کند بلکه سلطه‌پذیری و وابستگی را نفی کرد و ایستادگی روی پای خود بر اساس تعالیم دینی را به تمام جهان نشان داد و آزادی‌خواهان جهان را به این اصل دعوت کرد.
وی، ادامه داد: تئوریسین‌های غرب به صراحت اعلام کرده‌اند که اگر انقلاب اسلامی آرمان‌های خود را اجرایی سازد طوفانی سراسر غرب را در بر می‌گیرد. این به معنای ترس از قدرت انقلاب ماست که رهبر انقلاب اسلامی نیز همین موضوع را بیان فرمودند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: باید قدر انقلاب را بدانیم، دنیا از اقتدار این انقلاب و مردم به زانو درآمده‌اند و عظمت ما را قبول دارند. نباید در برابر تهدیدات سر خم فرود آوریم چرا که امروز از عزت و عظمت مردم ترس دارند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن ارج نهادن به مقام والای همسران و مادران شهدا، عزت و عظمت امروز انقلاب اسلامی را در گرو از خود گذشتگی رزمندگان دانست.
انتهای پیام/