مقاومت اسلامی و مردمی جمهوری آذربایجان ریشه در تاریخ آن سرزمین دارد

مقاومت اسلامی و مردمی جمهوری آذربایجان ریشه در تاریخ آن سرزمین دارد

نویسنده، پژوهشگر و کارشناس مسائل آذربایجان گفت: حرکت اسلامی مردم جمهوری آذربایجان توسط رژیم باکو سرکوب می شود.

به گزارش ندای ارومیه، مصطفی قلی زاده علیار در مراسم تحلیل و بررسی مستند نار و انار با موضوع مظلومیت شیعیان در جمهوری آذربایجان که در دانشگاه ارومیه برگزار گردید، اظهار کرد: مردم جمهوری آذربایجان قریب به یک قرن به رهبری شیخ عبدالغنی بادکوبه ای علیه سلطه کمونیست ها مبارزه کردند.

وی افزود: مردم مسلمان آذربایجان بعد از فروپاشی شوروی، علیه سلطه غرب و آمریکا و اسرائیل بر کشورشان مبارزه می کنند و توسط حاکمیت باکو، حرکت اسلامی مردم سرکوب می شود.

وابسته اسبق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان تصریح کرد: گرچه انقلاب اسلامی در بیداری و جنبش اسلامی جمهوری آذربایجان به رهبری مرحوم حاج اکرام علی بسیار موثر بود ولی مقاومت اسلامی و مردمی جمهوری آذربایجان ریشه در تاریخ آن سرزمین دارد که در حوزه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی قرار دارد.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی ابراز داشت: گرچه رهبران حرکت اسلامی و افراد موثر در این جهاد اسلامی، توسط رژیم جمهوری آذربایجان به شدت سرکوب و زندنی و آماج انواع اتهامات واهی واقع می شوند ولی حرکت اسلامی در باکو و شهرها و مناطق مختلف تداوم می یابد و با زور سلاح و تهمت و حبس نمی توان این حرکت الهی و مقدس مردمی را قلع و قمع کرد.

قلی زاده علیار خاطرنشان کرد: ریشه سرکوب حرکت اسلامی مردم مسلمان و شیعه جمهوری آذربایجان، اعمال نفوذ و دخالت دشمنان انقلاب اسلامی از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی در این کشور است.

انتهای پیام/