تصویرسازی غلط از ایران!

تصویرسازی غلط از ایران!

«محمدکاظم انبارلویی» تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت:

بیش از دو هزار کانال ماهواره ‌ای در آسمان ایران روزانه  هزاران ساعت برنامه منتشر می‌ کنند. نزدیک به ۳۰۰ کانال فارسی زبان، موسیقی، فیلم، برنامه سرگرمی و سریال پخش می کنند و در لابه‌لای برنامه‌های فریب‌آمیز سیاسی و اجتماعی، زهر خود را به نظام و مردم ایران می ریزند. رادیو بی‌بی‌سی، رادیو آمریکا و برخی رادیوهایی که در اروپا بارگذاری می‌شوند دست‌اندرکار یک نبرد روانی و نرم علیه انقلاب اسلامی هستند. منافقین‌، تروریست‌های داعشی، سلطنت ‌طلب‌ها، بهائیان وگونه‌ های متعدد ضد انقلاب هر کدام برای خود رادیو و کانال تلویزیونی دارند که بودجه آنها از سوی دولت انگلیس و کنگره آمریکا و رژیم صهیونیستی مرتب شارژ می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در دیدار نخبگان کشور فرمودند؛ “برنامه دشمن، تصویرسازی غلط و دروغین از ایران است.”

لشکر رسانه‌ای یاد شده دشمن به علاوه ستون پنجم آنها در داخل که شب گفته‌های رسانه‌های دشمن را روزانه در فضای مجازی و رسانه‌های مکتوب خود “رله” می‌کنند، دست‌اندرکار این تصویرسازی غلط هستند.

لجن پراکنی‌ها و مخالف خوانی‌ها و غلط نمایی‌های آنها اکنون روی دو واژه “فروپاشی” و “بحران” تمرکز دارد. طوری خبرسازی می‌کنند که گویی همه چیز در ایران در حال فروپاشی است. طوری از اقتصاد، فرهنگ و سیاست در ایران سخن می‌گویند که گویی همه چیز غرق در بحران است.

این‌قدر این دو واژه را تکرار می‌کنند و می‌دانند دروغ است اما خود باور کرده‌اند و در صف چنین توهماتی ایستاده‌اند!

می‌گویند یک روز ملانصرالدین رفت نان بخرد، دید نانوایی شلوغ است، آمد در صف نانوایی گفت؛ آقایان! یک نانوایی یک خیابان پایین ‌تر نان مجانی می‌دهد. همه صف را رها کردند رفتند نان مجانی بگیرند! ملانصرالدین هم از آن نانوایی نان نگرفت، دروغی که خود بافته بود، باور کرد و گفت نکند این خبر درست باشد. لذا نانوایی اول را رها کرد و دنبال همان جماعت راه افتاد.

اخیراً ترامپ به برخی مقامات اروپایی گفته است؛ ۳ ماه صبر کنید، رژیم ایران سقوط می‌کند. این حرف از همان حرف‌های ملانصرالدین است که فقط خودش به‌علاوه منافقینی که دوروبر او و همچنین مشاور امنیتی ابله او جان بولتون باور می‌کند! یکی نیست از این احمق‌ها بپرسد اگر اقتصاد ایران در حال فروپاشی است، جایگاه ایران به شواهد مراکز معتبر جهانی در رتبه هجدهم اقتصاد جهان چه می‌کند؟ اگر ایران در حال فروپاشی است، چگونه از بسیاری از هدف‌های تعیین شده در برنامه بیست ساله جلوتر بوده و در بسیاری از مؤلفه‌های قدرت نظامی و علمی جزء ۱۰ کشور اول جهان است؟ اگر قدرت در ایران رو به زوال است، چگونه است کمر تروریسم را در منطقه و فراتر از مرزهای خود شکسته است و پشت خطوط مرزی سرزمین‌های اشغالی فلسطین، جوانان ایرانی و نیروهای مقاومت نه تنها امنیت ملی خود را صیانت می‌کنند بلکه امنیت در عراق و سوریه را حفظ کرده اند؟ فقط حمایت معنوی ایران در یمن، ائتلاف ارتش‌های عربی، عبری و غربی را به زانو درآورده است.

دشمن غیر از تصویرسازی دروغین از ایران می‌خواهد خود را “ترسناک”، “مقتدر” و”غیر قابل پیش‌ بینی” جلوه دهد. رسانه‌های غرب مرتب می‌گویند باید از دیوانه‌بازی ترامپ ترسید. دیوانه‌بازی ترامپ را با سیلی موشک‌های نقطه‌زن می‌شود علاج کرد و علاج هم شده است.

میلیون‌ها جوان ایرانی در انتظار یک فرمان هستند که در وقت مقتضی ترامپ و دار و دسته منافقین را سرعقل بیاورند. میلیون‌ها ایرانی در زیر سقف کارخانه‌ها و مزارع دست‌اندرکار تولید ملی هستند تا از معضلات و مشکلات اقتصادی عبور کنیم. ده‌ها هزار جوان نخبه زیر سقف آزمایشگاه‌ها مشغول کارند تا با فناوری‌های نوین، عقب‌ماندگی دوران پهلوی و قاجار را با گام‌های بلند بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی جبران کنند.

کسانی‌که در رسانه‌های دشمن در داخل و خارج روی دو واژه “بحران” و ” فروپاشی” در مورد ایران کار می‌کنند، ۴۰ سال است آب در هاون می‌کوبند. این ملت ایستاده و سرپاست و هر روز قدرتمندتر می‌شود. کافی است دولت کنونی با همبستگی‌ ملی چنین قدرتی را نمایندگی کرده و از وادی “معطلی” ، “روزمره گی” و “انتظار از غرب”، خود را رها کند.

امروز با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب و با تلاش نظام‌مند هزاران صاحب‌نظر، استاد دانشگاهی و حوزوی و فرزانگان نخبه جوان، پیش ‌نویس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تهیه شده است. دولت، مجلس و همه دستگاه‌های کشور مأمور شده‌اند نظرات تکمیلی خود را ارائه دهند تا تصویری واقعی و عملی از ایران در پنجاه سال آینده ارائه دهند. قطعاً نیم قرن دیگر تصویری که از ایران درجهان دیده می‌شود، با این تصویر دروغینی که در رسانه‌های دشمن وانمایی می‌شود، بسیار متفاوت خواهد بود.