سخنرانی آخوندی در خصوص FATF و دو گاف تاریخی!

سخنرانی آخوندی در خصوص FATF و دو گاف تاریخی!

آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که اخیرا به واسطه عملکرد خود در وزارتخانه اش با درخواست استیضاح حتی از سوی حامیان سابق خود مواجه شده، در ادامه اظهارنظرهای جنجالی اش سخنرانی در خصوص FATF داشته که در آن مطالب نادرستی را بیان کرده است.

آخوندی گفته است: “در سال ۱۳۹۵ دکتر طیب‌نیا با گروه مالی به توافق رسیدند که بر اساس آن قرار شد ایران از لیست سیاه خارج شود و مبادلات بانکی با خارج شروع و شرکت‌های بین المللی وارد ایران شد.”

و خاطرنشان کرده “نمی‌توانم بفهمم ۱۹۴ کشور عضو FATF هستند و فقط دو کشور ایران و کره‌شمالی عضو آن نیستند و انتظار داشته باشیم با دنیا مبادله داشته باشیم.”

فارغ از میزان ارتباط پیوستن به FATF با آخوندی باید این نکات را به او یادآوری کرد که:

۱-در توافق بین دکتر طیب نیا و FATF ایران از هیچ لیستی خارج نشده( صرفا اقدامات متقابل علیه ایران معلق شده و ایران هر دوره در بیانیه حاضر است).

۲-کل اعضای FATF، ٣۵ تاست.(نه ١٩۴ تا) و اگر منظور عضویت در گروههای خانوادگی است ایران در مسیر عضویت خانواده اوراسیاست که مخالفی هم ندارد که دکتر اخوندی بخواهد علیهشان موضع بگیرد.

شاید تمرکز آخوندی بر روی حوزه های مرتبط با کارش که در خصوص آن ها بیشتر مطلع است عایدی بیشتری برای دولت، مردم و خود او داشته باشد!

انتهای پیام/