پاسخی به ادعاهای رسانه نزدیک به بهادری در خصوص FATF

پاسخی به ادعاهای رسانه نزدیک به بهادری در خصوص FATF

کانال خبری ارومیه، نزدیک به بهادری با انتشار متنی در خصوص بحث پیوستن یا عدم پیوستن ایران به FATF مدعی شده است که بسیاری از موافقین و مخالفین این اقدام اطلاع دقیقی از این نهاد بین المللی ندارند.

نگارنده این متن که بیش از یک تحلیل سیاسی، به انشا می ماند، در نهایت مدعی شده “در صورت پیوستن به FATF خالص و سر جمع آزادی عمل ما (!) بیشتر می شود” که البته مشخص نکرده منشاء این ادعا چیست و همچنین بی اعتنا به نقدهای اساسی وارد به این تصمیم مدعی شده “پذیرش نصفه و نیمه این توافقات بین‌المللی از عدم پذیرش مطلق آن بدتر است.”

نویسنده این متن در حالی از پیوستن به اف ای تی اف حساسیت زدایی کرده است که:

۱️⃣ یکی از ریشه های اصلی مشکلات اخیر ارزی مسدود شدن صرافی های دوبی و دیگر کشور های خلیج فارس به علت نشر داوطلبانه اطلاعات مالی کشور توسط دولت به FATF است.

۲️⃣ ریاست فعلی نهاد FATF همزمان مسئول بخش مبارزه با جرائم تروریستی وزارت خزانه داری آمریکا است. یعنی در اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران مسئولیت دارد! و جریان غربگرا می خواهد کشور اطلاعات خود را داوطلبانه در اختیار نهاد تحت مدیریت او قرار دهد.

۳️⃣ با پیوستن به اف ای تی اف کشور دچار خودتحریمی خواهد شد و حل مشکلات ساختاری اقتصاد ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.

۴️⃣ تجربه پاکستان و ضرباتی که اقتصاد و امنیت ملی این کشور بواسطه پیوستن به FATF متحمل شد، تنها به عنوان یک مثال پیش روی ماست.

۵️⃣ در حالی که کشورهای توسعه یافته جهان برای حفظ منافع خود اقدام به پذیرش “نصفه و نیمه” معاهدات بین المللی می کنند (به تعبیر نگارنده متن کانال ارومیه) تجربه کشورهایی مانند عراق پیش روی ماست که با پذیرش کامل شروط قدرت های مادی جهان، فرصت جاسوسی نهاد های به اصطلاح بین المللی به نفع آمریکا را فراهم کرد که در نهایت در حمله نظامی علیه این کشور استفاده شد.

نکته قابل تامل این است که بعد از مدت ها بحث کارشناسی و گفت و گو در خصوص پیوستن به FATF علی رغم این که پیامدهای سنگین آن بر کسی پوشیده نیست، عده ای همچنان به این تصمیم اصرار دارند.

آنان در حالی با ژست تلاش برای شفافیت به دنبال اجرای این تصمیم مورد اصرار آمریکا هستند که قاطبه همراهانشان تا کنون هیچ اقدام قابل اعتنایی در این راستا انجام نداده اند و حتی با طرح شفافیت رای خود نیز مخالفت کرده اند!

جریان انقلابی به عنوان سد راه طرح های استعماری، این بار با اعلام مواضع صریح نشان داده است که در صورت تصویب احتمالی پیوستن به FATF و تحمیل خسارت و زیان به کشور نه تنها هیچگاه اجازه نخواهد داد مسببین این تصمیم از مسئولیت شانه خالی کرده و آن را به عنوان “تصمیم نظام” یاد کنند، بلکه با تمام توان آن ها را در مقام پاسخگو قرار خواهد داد تا اجازه تحمیل خسارت های بعدی به کشور داده نشود.

انتهای پیام/