۲۲۱ میلیارد ریال برای تغذیه کودکان آذربایجان غربی صرف می شود

۲۲۱ میلیارد ریال برای تغذیه کودکان آذربایجان غربی صرف می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح تغذیه کودکان زیر ۶ سال توسط این نهاد در استان گفت: برای اجرای این طرح در سال جاری ۲۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.
عزیز سهندی با اعلام این خبر افزود: این طرح با هدف مقابله با سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال اجرا می شود و از ابتدای سال جاری، ماهانه ۲ هزار کودک از خدمات طرح تغذیه کودکان این نهاد حمایتی بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: سبد غذایی ارائه شده به کودکان آذربایجان غربی در این طرح شامل پروتئین، حبوبات، مواد قندی و سبزیجات است.
وی اضافه کرد: ارزش هر سبد غذایی در مناطق محروم ۹۲۰ هزار ریال و در مناطق غیر محروم ۸۰۰ هزار ریال است.
وی افزود: طرح تغذیه کودکان زیر ۶ سال در بین کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله اجرا می شود که ۷۰ درصد این کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بیان کرد: ۱۷ سال است که به صورت مستمر و ماهیانه بین ۲ هزار کودک آذربایجان غربی سبد غذایی توزیع می شود.
سوء تغذیه به رژیم نادرست غذایی و دریافت نامناسب کالری گفته می شود که به سه شکل اضافه وزن و چاقی مفرط، کم وزنی و لاغری و کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و ریزمغذی ها بدون علامت ظاهری نمود دارد.
سوءتغذیه، سلامت نسل های بعد و آینده جامعه را تهدید می کند و کودکانِ در حال رشد، سالمندان و زنان باردار و شیرده، سه گروه آسیب پذیر نسبت به تغذیه ناکافی، ناسالم و سوء تغذیه هستند که از این دسته، کودکان، به ویژه کودکان زیر ۶ سال به دلیل سرعت بالای رشد، از بقیه آسیب پذیرتر بوده و نیازمند توجه و رسیدگی هستند.