دفاع مقدس تداوم مکتب عاشورا و نهضت حسینی بود/ جنگ تحمیلی بالندگی و خودباوری را برای ملت ایران به ارمغان آورد

دفاع مقدس تداوم مکتب عاشورا و نهضت حسینی بود/ جنگ تحمیلی بالندگی و خودباوری را برای ملت ایران به ارمغان آورد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی دقایقی پیش در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یارانش، گفت: در طول جنگ تحمیلی تمامی رزمندگان با جان و دل با پیروی از فرهنگ عاشورایی در برابر دشمنان ایستاده و از جان گذشتگی کردند.

وی، افزود: رزمندگان با سرلوحه قرار دادن عاشورا و با شعار «هیات منه الذله» به جنگ با دشمن رفته و پیرو راستین امام حسین(ع) بودن را به همگان ثابت کردند.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی، تصریح کرد: امام راحل با رهبری انقلاب اسلامی، دین و اقتدار را برای کشور به ارمغان آورد و توانست کشوری مقتدر را با اقتدا به رسم حکومتی انبیا پایه ریزی کند.

وی، تاکید کرد: دشمن در طول ۸ سال دفاع مقدس در صدد شکست نیروهای رزمنده ایرانی برآمد اما با تمام امکاناتی که در اختیار داشت قادر به شکست رزمندگان انقلاب اسلامی نشده و حتی به یک وجب از خاک ایران را نیز دست نیافت.

حجت الاسلام قریشی، بیان کرد: در طول تاریخ جنگ های متعددی رخ داده و بسیاری از خاک ایران تجزیه شده است اما در بسیاری از مواقع به دلیل بی کفایتی مسئولان وقت، حتی بدون کمترین درگیری خاک ایران به بیگانگان واگذار و منابعی همچون نفت به صورت رایگان در اختیارانگلستان قرار گرفته است.

وی، ابرازی کرد: اما ۸ سال دفاع مقدس تمام معادلات بیگانگان را در هم ریخته و با دفاع جوانان انقلابی روبه شدند که از جان گذشتند اما اجازه تجزیه یک وجب از خاک ایران راهم به دشمنان نداند.

امام جمعه ارومیه، با تاکید بر اینکه دشمن نخواهد توانست به طمع و آرزوهای خود دست یابد، گفت: چراکه در سایه منویات رهبری نیروهای مسلح به اندازه ای از قدرت رسیده اند که امروز شاید تحقق آیه شریفه« وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ» هستیم.

*جنگ ۸ سال ملت ایران هیبت شکست ناپذیری دشمنان را نابود کرد

در ادامه امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، گفت: هفته دفاع مقدس یک فرصت مغتنم، گران مایه و جاودانه برای تجدید شناخت حماسه عظیم ملت و نیروهای مسلح و برتری ایمان ملت استوار در برابر بت است.

وی، افزود: جنگ ۸ ساله نه تنها خیال ساقط کردن، تجزیه ایران اسلامی و یا اعطای هر امتیازی برای دشمنان را محقق نساخت بلکه فرهنگ مقدس عاشورایی، دفاع علوی، ایثار و مجاهدت عاشورایی را در مکتب انقلابی پرورش و هیبت شکست ناپذیری ابر قدرتی را فرو ریخت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش، با بیان اینکه دفاع مقدس محاسبات جنگ هارا تغییر داده و قائده و قانون جدیدی را به جهان ارائه کرد، ادامه داد: دفاع مقدس فرصت خود باوری،؛ بالندگی و پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وی، تصریح کرد: مقاومت، ایثار، شهادت، امنیت و توسعه پایدار نیز از دیگر نتایج ۸ سال دفاع مقدس بوده و وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح و مردم در کنار خدامحوری، ولایت محوری، معنویت گرایی و روحیه مقاومت سلحشوری رزمندان هر گونه ابتکار عمل از دشمنان را صلب کرد.

امیر سرتیپ دوم حاجیلو، تاکید کرد: امروز با توجه به رهنمودات رهبر معظم تهدیدات دشمن را با پاسخ سخت مواجه ساخته ایم و اجازه هیچ تجاوزی به مرزهای ایران را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری محوری بودن نیروی زمینی را افتخاری بی بدیل عنوان کرده است، ،گفت: دشمن در تلاش است تا فرهنگ عاشورایی ملت ایران را از آنان بزداید حال آنکه نیروهای مسلح در اوج آمادگی به سر برده که در طول تاریخ چنین آمادگی از آنان بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/