ظرفیت‌های عمومی ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر بازشناسی شود

ظرفیت‌های عمومی ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر بازشناسی شود

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اقامه شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان و ضمن توصیه مردم به رعایت تقوای الهی شناخت اهداف امام حسین (ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: هدف از قیام اباعبدالله احیا امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

وی افزود: لازم است همگان امربه‌معروف و نهی از منکر را وظیفه خود بدانند  و در هر پست و مقام یا موقعیتی هستند به درستی در پی اصلاح امور با احیا این فریضه فراموش شده بپردازند.

حجت الاسلام قریشی با تأکید بر اهمیت شناخت جامع از این فریضه اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی لازم است ظرفیت‌های عمومی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بازشناسی شود تا به درستی از همه ظرفیت‌ها برای بهبود حرکت جامعه اسلامی به سمت پیشرفت و کسب رضای خدا بهره برد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی موشک‌باران مقر گروهک تروریستی دموکرات توسط رزمندگان سپاه پاسداران عزت و اقتدار نظام اسلامی را بار دیگر نشان داد.

وی، افزود: بر اساس تعالیم دینی باید در برابر تهدید و تعدی ایستادگی کنیم و این اقدام سپاه بهترین پاسخ به دشمنانی بود که نگاه نادرست به مرزهای ما داشتند.

امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: مردم ایران اسلامی به داشتن نیروهای مسلح توانمند و بااقتدار خود می‌بالند و این همان پشتیبانی از نطام اسلامی است.

وی ابراز داشت: از عوامل برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج هم تقدیر به عمل آورم و برای تمام بسیجیان آرزوی توفیق می کنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اهمیت عزاداری همراه با علم و بصیرت و آگاهی را مورد توجه قرار داد و با درخواست از هیئت‌های مذهبی آذربایجان غربی مبنی بر رعایت حقوق عمومی همه شهروندان افزود: لازم است هیئت‌های عزاداری مراقبت کنند که در زمان مشخص و مرسوم اقدام به عزاداری کنند تا فردی اذیت نشده و حقوق سایرین تضییع نشود و در این میان در مراسمهای تاسوعا و عاشورا نیز باید با شکوه هر چه تمام برگزار شود تا پیام جهانی مورد انتظار را داشته باشد.

وی افزود: آئین‌های عزاداری باید فرصتی برای شناخت اهداف قیام حسین و ویژگی‌های اهل بیت (ع) و یاران با وفای امام حسین (ع) باشد و این وظیفه بر عهده فعالان هیئت‌های مذهبی است تا در این فرصت به بازشناسی عمومی فرهنگ عاشورا در بین توده‌های مردم اهتمام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: رزمندگان اسلام و نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی به تأسی از قیام حسینی همیشه در پی نمایش اقتدار و عظمت قدرت کشور در دفاع از مقدسات و کیان نظام اسلامی هستند و مطمئنیم صلابت آنان اجازه نخواهد داد هیچ گزندی به کشور برسد.

انتهای پیام/