مسئولین نظام اسلامی باید پاکدامن، پاکدست و مردمی باشند / عدالت باید سرلوحه کار قرار گیرد

مسئولین نظام اسلامی باید پاکدامن، پاکدست و مردمی باشند / عدالت باید سرلوحه کار قرار گیرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: پیاده روی بزرگ اربعین حسینی به یکی از نمادهای مهم عالم اسلام و تشیع تبدیل شده است و این اجتماع عظیم که با اراده خداوند تبارک و تعالی شکل می گیرد در دنیا بی نظیر است.

وی افزود: در اربعین حسینی سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر برای زیارت مرقد مبارک حضرت اباعبدالله (ع) به عراق می روند و رغبت مردم برای زیارت اربعین و شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین سال به سال بیشتر می شود، امری که دشمنان اسلام را بیش از پیش هراسان ساخته و موجب افزایش توطئه ها و دسیسه های شیطانی آنان شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به شایعاتی که اخیرا وحدت ملت های مسلمان را مورد هدف قرار داده، تصریح کرد: امت اسلامی به ویژه ملت بزرگ ایران باید با هوشمندی و بصیرت توطئه های دشمنان را که قصد نابود کردن همدلی مسلمانان در سراسر جهان را دارند، نقش بر آب کنند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به روز بانکداری اسلامی در نیمه شهریور ماه بیان کرد: متاسفانه بعضا دیده می شود که برخی مسئولین بانک ها، اقداماتی خلاف قوانین انجام می دهند و در عمل مردم را به سوی ربا سوق می دهند.

وی افزود: برخی مسئولین بانک ها نیز در پاسخ به انتقادات می گویند که قراردادهای منعقد شده توسط ما از نظر برخی مراجع ربا محسوب نمی شود، که باید در پاسخ به این افراد گفت شاید قراردادهای مذکور خلاف شرع نباشد، اما قطعا خلاف انصاف است، مانند خرید منزل از کسی که بخاطر نیاز مالی خانه اش را زیر قیمت می فروشد، خرید خانه با قیمت پایین از این فرد گرچه حرام نیست اما بی انصافی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: بر اساس قانون هدف از بانک داری، استقرار نظام پولی و اعتباری بر مبنای حق و عدل به منظور تنظیم گردش صحیح پول و اعتبار در جهت سلامت و رشد اقتصاد کشور است نه بنگاه داری و مستاصل کردن مردم.

وی در ادامه گفت: مسئولان حکومت اسلامی باید پاکدامن، پاکدست و مردمی باشند و رفتار و سیره امام علی (ع) را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: شاخصه حکومت امام علی (ع) عدالت بود و مسئولین نظام باید برقراری عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: گاهی برخی افراد مسئولین نظام اسلامی را فریب می دهند که چون تو مدیر هستی باید از فلان مبلمان یا فلان خودرو استفاده کنی و با فلان شیوه رفت و آمد کنی که لازم است مسئولین نظام اسلامی در مقابل سخنان این فریبکاران هوشیار باشند.

انتهای پیام/